Nekromanti Pinsamt

General

Veteran
Nu vill jag passa på att ge er alla ett gott skratt med hjälp av ett äventyr som jag och några kompisar spelade. Det var så här... rättare sagt var vi 2st som spelade, min vän spelade med sin helt splitter nya riddare, och jag spelade med min dvärjamagiker,
vår sl tyckte att vi skulle förhindra ett uppror av bönderna.VS.stadshuset. Det var egentligen bara för att öka i färsighetsvärdena som han gav oss uppdraget.

Allt började med att vi kom in i byn och skymtade folkmassan där borta med brinnande facklor och hö-gafflar. Min vän skrittade fram till upprorsledaren som stod där med ett spjut och blev riktigt rädd när riddaren tornade upp sig framför honom så han ryggade tillbaka men sedan så hörde vi ett ropp i folkmassan som sade: PÅ DEM! DÖDA DEM!

Jag använder en besvärjelse som gör att min väns svärd börjar flamma i eld och sedan så rider han ner några stycken av byborna.
Går sedan fram till upprorsledaren och ska i princip avliva honom när...hpfmm... pinsamt. jag vrickade foten. aj nu atackerar upprorsledaren och sätter riddaren på de enda stället han inte har skydd...d v s. fotankeln... försöker parera men slår sig själv i huvudet med skölden....AJ!... deckar....

Jag kvar.... han slungar sitt spjut mot mig och träffar mig i hjärtat... härligt.... slagan av en simpel bonne.....

Varsågod skratta på, för set lär nog mina vänner här på forum göra när de får sina minnen uppfriskade....

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det är för härligt!

Jag bara tycker att det är för härligt när sådant händer... jag gillar det! Hjältar kan också misslyckas, vilket det verkade som ni fick uppleva.

Tänkte berätta om det senaste som hände oss när en jägare i gruppen sköt ihjäl min häst (!) istället för en tjuv (och kom inte och säg att jag stod för nära!), men det blir för pinsamt... :gremcrazy:

Tzam

Warrior
Re: Det är för härligt!

Du har rätt, jägare är inge bra. I våran spelgrupp höll en jägare på att bli dödad utav en kanin!!!!

(och sen höll kaninen på att bita av armen på min karaktär... men det hör inte hit!)

walium

Ganska töntig, faktiskt

Hur kan en kanin nästan döda någon? Även om det naturligtvis är kul att låta en kanin slåss med en rollsperson så är det inte en särskilt realistisk situation.

Tzam

Warrior

Det var när vi spelade regndynd och djuren var "galna" och vi behövde mat... Helt plötsligt var det en kanin som stog och stirrade på oss... Jägaren tog sitt spjut och gick till anfall... Men han fummlade och föll. Då gick kaninen till anfall. Även om kaninen inte gjorde så mycke skada som blev det höga slag och jägaren höll på att dö!!!!!!!!!!

Johan K

Gammal & dryg
Bwhahahahahaha !! (RÅTT skratt)(AN)

Muhahaha !!
Så kan det gå när inte haspelen är på !! :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

samiis

Warrior
Är er SL lika snäll som jag kan han ju glömma alltihopa, så får ni spela med era gubbar...

Jag tycker det är så grymt förargligt att få en RP skadad...

Nu kan jag nog inte hålla mig mer... (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA) Så onödigt snäll jag är som SL, så hade jag nog inte tillåtigt tärningarna att slå så många 6or hela tiden...

:gremlaugh: :gremgrin: :gremsmile: