Nekromanti Pinterest - vem ska man följa?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Pinterest är en ny social media-plattform som är på kraftig frammarsch och börjar blir riktigt populär. Jag förstår varför, för konceptet är riktigt trevligt. Gränssnittet är dessutom enkelt att använda och elegant designat. Kort beskrivet är Pinterest en bilddelningsplattform där man kan följa andra användare, ungefär som på Twitter. Som användare har du möjlighet att dela bilder du hittar på nätet, eller ladda upp egna, och kategorisera dem.

Nåja, min fråga är om ni känner till några intressanta nördanvändare på Pinterest som man borde följa?

Jarl

Hero
Vitulv said:
Kort beskrivet är Pinterest en bilddelningsplattform där man kan följa andra användare, ungefär som på Twitter.
Detta är nog varför Pinterest kommer funka; den förra beskrivningen jag hörde var "det är scrapbooking för amerikanska kvinnor 30+". Men om det kan dyka upp på rollspel.nu som bilddelningsplattform så har dom nog alla slags användare snart.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Spider Jerusalem said:
Har kollat på den plattformen en del och den verkar vara vettig. Har du konto där vitulv?
Yes, jag heter Niklas Wistedt.

solvebring

Superhero
Verkar ju coolt. Ska fråga runt lite så får vi se om någon trevlig tecknare eller så kanske använder det här. Det vore ju kul i så fall. =)

Sodivra

Champion
Jarl said:
Vitulv said:
Kort beskrivet är Pinterest en bilddelningsplattform där man kan följa andra användare, ungefär som på Twitter.
Detta är nog varför Pinterest kommer funka; den förra beskrivningen jag hörde var "det är scrapbooking för amerikanska kvinnor 30+". Men om det kan dyka upp på rollspel.nu som bilddelningsplattform så har dom nog alla slags användare snart.
YouTube för bilder?

Jarl

Hero
Arvidos MC said:
Jarl said:
Vitulv said:
YouTube för bilder?
Ja kanske. Att slå genom så breda (djupa?) lager av befolkningen samtidigt borde betyda något. Men vem vet, internet är inte den mest stabila plattformen :gremsmile: