Du måste ju bara ha med både en sjöjungfru och en jättebläckfisk!
Sedan är nog den här listan också passande: Sirener, Den flygande Holländaren, En enorm vit val (du kanske ska undvika "From hells heart I curse at thee! For hates sake I spit my last breath at thee!" men konceptet funkar nog ändå
), Lusca (haj/bläckfisk/ål hybrid som bor i havsgrottor), Sjöormar (kanske till och med Midgårdsormen själv), Selkies (varulvar fast med sälar).
Krok:
Din ena hand har blivit avhuggen och ersatt med en vass krok. Detta gör att du aldrig är obeväpnad men också att du kan ha problem att göra saker med båda händerna.
Papegoja:
Du har en tränad papegoja som för det mesta gillar att sitta på din axel och äta kex. Papegojan kan flyga mellan skepp eller personer och lämna medelanden du har sagt till den till andra. Den kan också komma tillbaks med svar från den andra personen. Papegojan kan också användas för att översätta eftersom alla papegoja kan minst tre språk.
Ögonlapp:
Du bär en ögonlapp fastän du har två ögon. Detta är för att om det bli mörkt så är ögat under lappen redan vant vid mörkret. Detta gör att om du byter plats på ögonlappen eller tar av den när du hamnar i mörker så ser du lika bra som om du hade varit i dagsljus.
Träben:
Du har ersatt ditt ena ben med ett av trä. Detta ben har du fylla med en matsäck och vatten/rom ifall du hamnar på en öde ö.
Rid haj/rid delfin:
Du har blivit vän med en stor vithaj eller hammarhaj/delfin eller val. Du kan nu rida runt på den i vattnet som man rider runt på en häst på land.
sysselsättningar
Kanon specialist
Skepps präst/voodo präst
Spelare/gambler
sagoförslag
Tills bara mina ben är kvar:
Spelarnas skepp har blivit kapat av pirater och de har allihop tvingats gå på plankan. De har nu flutit i land på en tillsynes öde ö. Men där är någonting konstigt med ön. Mitt i djungeln som täcker den sticker en grotta i form av en dödskalle upp. När spelarna tagit sig till grottan upptäcker de att bortom fällor så finns det en hemlig piratbukt innehållande ett helsvart skepp med röda segel. De hittar också skelettet från gammel piraten elaka Tommy, hans skattkista och en karta över var resten av piratrådet gömmet sina skatter. Spelarna kan nu använda sin första skattkista till att skaffa en besättning till sitt nya skepp och sedan jaga ner skatterna som resten av piraterna och stjäla tillbaks dem från piraterna. Andra pirater kommer försöka stoppa dem och de kanske till och med får en chans att hämnas på piraterna som kapade deras skepp...
Blod och krut:
Spelarna är vanliga människor som av någon anledning är med på passagerarskeppet Duvhöken. Med på skeppet finns också domaren Lloyd Hughes och hans fästmö. Spelarna hör ett ljud mitt i natten och när du undersöker ser de skeppets kapten, Milton Sills, mörda domarens fästmö. Konfronterad av spelarna så skyller styrmanen alltihop på spelarna och domaren dömer dem till hårt straffarbete för resten av livet. Spelarna skickas till en arbetskoloni vid kusten och tvingas arbeta där. De delar dock cell med en galen gammal gubbe som säger att han har en hemlig utgång men att han är för gammal för att använda den. Han visar dem löndörren i deras cell och de har nu chansen att smita ner till hamnen och kapa ett av skeppen där. Spelarna kan sedan använda sitt skepp till att jaga ifatt Duvhöken och utkräva hämnd på Milton/få honom att erkänna så att de kan rentvå sig. På vägen har de chansen att vara pirater och plundra fraktskepp, bli jagade av flottan och så vidare.
Över världensände:
Spelarna är besättningen på ett piratskepp. De har anlänt till pirat ön Änglabukten för att delta i ett lopp runt världen. Personen som organiserat loppet är piratdrottningen Olivia Mary själv. Kaptenen över det vinnande skeppet kommer ta över tronen som monark över piraterna när drottningen pensionerar sig. Spelarna kommer tävla emot Kapten John Hawk som seglar ett litet men snabbt skepp, Maria Blod, vampyr kaptenen med en besättning bestående av monster och Kapten Långstrumpa som är övermänskligt stark (om man kan komma runt copyrighten
).
Loppet kommer ha fem delmål, varje delmål kommer ha en utmaning som bara en besättning kan vinna. Den som kommer fram snabbast runt världen vinner loppet men varje vunnen utmaning ger en tidsbonus och de flesta av dem kommer också ge saker som en magisk flöjt som styr vinden och andra användbara saker.