Nekromanti Pirates of the Spanish Main

Organ

Out of time, out of mind
Jag har ett tag nu varit nyfiken på PotSM.

Är det rätt av mig?
Bör jag spela det?
Är det roligt?
Är det lika färgglatt och trevligt som tillverkarens hemsida?
Liknar det Man o War? (inte bandet utan spelet, puckskallar!) :gremtongue:

/Anders

Storuggla

Champion
"Är det rätt av mig?"

Ja.

"Bör jag spela det?"

Ja.

"Är det roligt?"

Ja.

"Är det lika färgglatt och trevligt som tillverkarens hemsida?"

Ja.

Jag kan citera Magnus Seter efter första spelandet med piraterna. "Det är kul med ett spel som faktiskt lever upp till alla förväntningar." Eller något sådant sa han. Han var väl bara ledsen för att min fina HMS Titan spöat snoret ur hans mes-skepp. :gremgrin:

PotSM är snorkul! Och enkelt! Och billigt!

Storuggla, ska in och köpa WFRP2 nu

Organ

Out of time, out of mind
Låter bra. Jag kollade runt lite. Stämmer det att man bara köper ett par sk. "Booster packs" och drar igång? I sådana fall finns det ju inget att tveka om :gremgrin:

/Anders

Storuggla

Champion
"Stämmer det att man bara köper ett par sk. "Booster packs" och drar igång?"

Njaaaae. Du måste köpa några boosters (två ska faktiskt räcka om man inte har snuskig otur, men skepp är kul att bygga så...) och sen måste man... öh... alltså man ska... man måste... nä. Det är helt enkelt så enkelt. Och så kul!

Storuggla, Arrrr!

Organ

Out of time, out of mind
PotSM Vs. PotCC

Är "Pirates of the Spanish Main" kompatibelt med "Pirates of the Crimson Coast"?

/Anders

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Japp! …

Helt och hållet.

Den stora skillnaden är att det i PotCC även finns fransoser och fort där det i PotSM enkom fanns rödrockar, spanjacker, pirater och skepp.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad är sköj?

Jag köpte några booster och körde en halv runda mot Fogge under senaste BSK. Det var roligare att bygga än att spela med de små skeppen. Har jag missat något eller vad?

Storuggla

Champion
Re: Vad är sköj?

"Jag köpte några booster och körde en halv runda mot Fogge under senaste BSK. Det var roligare att bygga än att spela med de små skeppen. Har jag missat något eller vad?"

.. en halv runda? Oj, vilken tid ni tog er :gremgrin:
Nä, men seriöst: Det roliga är ju att leka fan och sänka motståndarnas skepp. Bara mesar letar skatter, riktiga karlar med sik i fickorna sänker skepp! Det är kul.

Storuggla, skadeglädjen

seinet

Swashbuckler
Jag har nu testat detta roliga spel. Det är inte bara roligt utan lätt att lära sig, och ifall man inte tycker det är roligt att läsa igenom den lilla texten det faktiskt är (en A5 totalt tror jag väl för de komplicerade reglerna) så finns det en jättebra guide på WizKids hemsida för spelet med flash-animation.

Det är relativt billigt också ifall man inte är en sådan som måste ha allt som finns i spelet utan nöjer sig med att ha såpass mycket att man kan spela några schyssta omgångar med polarna.

/Seinet Wintermute - Nyreggad på tradera idag också

Ulfgeir

Swashbuckler
Pirater är ju ALLTID rätt. =^_^=

En fråga jag har: funkar multispelsreglerna på hemsidan bra?

Har så sakteliga börjat köpa på mig boostrar. Fler skepp skall det bli...

/Ulfgeir

seinet

Swashbuckler
Själv har jag inte testat dem än (så därför borde jag egentligen sitta här och hålla käft) men de verkar ju vara av den typen som är bra och enkla att förstå.

/Seinet Wintermute - Utökade sin "armada" med två boostrar idag (igen)