Funderar på att köpa Pirates of the spanish main åt en kompis i present... hur många boostrar behöver man på ett ungefär för att börja spela om man blir en 2-4 spelare? Är det stor risk att man får dubbletter?
Teoretiskt sett räcker det med två boostrar ifall man lirar 4. Men för att vara på den säkra sidan så införskaffa runt 3 boostrar till vadera spelare (det ger en 6 skepp var). Jag har handlat totalt 7 boostrar PotSM och har bara fått en dublett (och tre eller fyra rariteter).
Köper man Crimson Coast finns risken att man får ett fort istället för en båt, men därtill så får man ju trevliga saker som rev och saragasso-hav som utökar spelglädjen.
/Seinet Wintermute - Skall köpa fler boostrar såfort pengar för det finns
Ok, fast jag vill inte spendera så där jätte mycket på presenten... troligtvist någonstans runt 100 kr... Så det får nästan bli 3 st boostrar... och så får jag hoppas på det bästa.. En dum fråga, men man får väl med regelhäftet?
Crimson coast funkar ihop med Spanish main antar jag? I så fall kanske man ska köpa en crimson också...
Lite nya skepp men den stora skillnaden är den nya funbktionen "Events", alltså händelser som man kan använda i spel vilket är ett ytterligare moment i spelet som kan göra den ännu mer intressant och öppna upp för nya kombinationer.
Dock är dessa inte slumpmässiga, när man bildar ett lag med hjälp av poängkostnaden för skepp, crew, fort etc så kan man även där nu köpa events som man kan spela under spelets gång. Dock vet ju inte motståndaren vad du har för events så på det sättet blir dte ju en gnutta slump.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.