Nekromanti Pity me!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Efter att ha gått skadelös genom hela livet så lyckades jag med konststycket att glida ner med en stege och bryta vänster långfinger. För övrigt endast tre veckor efter det att min bror skadade höger lillfinger i en vals på sommarjobbet. Tillsammans sitter vi alltså med en uppsättning fungerande händer. Tydligen får man inte smidiga små fingerbandage som jag trodde utan feta stödskenor som får det att se ut som hela handen är skadad. Så nu kan jag inte jobba och måste släpa mig iväg till en massa läkare och ordna diverse intyg. Bläää!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Some pity!

För övrigt endast tre veckor efter det att min bror skadade höger lillfinger i en vals på sommarjobbet.
Där ser man hur farligt det kan vara att dansa! :gremgrin:

Men jag har inte så mycket att göra just nu, så jag kan tycka lite synd om er båda.

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Some pity!

Beroende på hur det går under min läkarundersökning imorgon så finns det goda chanser att jag återvänder till Linköping tidigare än planerat. Det finns alltid ljuspunkter.

EchonCique

Hero
Tur i oturen

För vem vill väl vara kvar i helveteshålan på den skånska landsbygden mer än nödvändigt? :p

Ulfgeir

Swashbuckler
Du är inte den ende här som behöver omtanke... Synd dock för dig att du är skadad.

Jag VISSTE att det skulle bli problem med den förbannade aktivitetsgarantin. *morr, mutter, fula ord* Varför i helvete skall det vara olika system mellan vem som betalar ut ersättningen från akassan och de som betalar ut ersättningen från aktivitetsgarantin. Förbannad byråkrati och miss i kommunikation (från någon sida) gjorde att jag just fått 1920 kronor mindre efter skatt utbetalt nu än vad som var beräknat... :gremmad: Så min redan hårt ansträngda ekonomi blev än mer ansträngd. Menar om jag skjuter på två räkningar och utnyttjar min kredit till max så har jag till slutet av augusti ca 200 kronor att leva för...

/Ulfgeir

Rickard

Urverk speldesign
Hur länge det ta för lillfingret att läka? *intresserad*

/Han som själv sträckt ryggmuskeln (den högra vid skulderbladet), så nu har han ont när han andas och ännu ondare när han bara rör på sig

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ryggmuskelsträckning?

Hur lyckas man sträcka ryggmuskeln och var gör det då ont? Hur lång tid tar det att läka och mer intressant, hur avlastar man den???

Ladyn är äckligt nyfiken men det beror bara på att hon lyckats göra sig själv illa i vänster skuldra... NÄR HON SOV! Och det gör grymt ont....

walium

Ganska töntig, faktiskt
Mitt eget brott verkar inte särskilt allvarligt, även om det kommer olägligt. Min bror har inte skadat själva benet utan några olika muskler och senor i fingret. Han får inte använda handen alls på ungefär tio veckor. För tillfället har han tagit av bandaget och om en vecka så får han lyfta ett halvfullt glas med mjölk. På grund av ärrvävnad på en sena kommer han troligtvis aldrig att helt kunna böja in lillfingret igen. Men på det stora hela är det ändå relativt små och löjliga skador.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det låter som du har det värre än mig [NT]

Du har min sympati även om den inte precis går att leva på. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Ouch !
Låter ju sådär lagom skoj att bryta fingret sådär..Jag bara väntar på en dagen som man komemr att bryta nått ben... :gremcrazy: