Nekromanti Planer på Gary Gygax-staty

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Staty av Gary Gygax? Uppenbarligen jobbar hans fru på det. Jag kan inte säga att jag har något emot idén -- till skillnad från de flesta som fått statyer resta över sig har Gary bara dödat horder av rollpersoner, inte människor. :gremwink:

Hanihörnet

Veteran
Vi får se om det kommer att tas som ett skämt eller inte av allmänheten, och det kan man väl se om det står skrivet "here stands one big nerd" i graffiti dagen efter att den införs.

Ymir

Liten kantbaron
Staty-Gygax måste ju dock vara naken, i en heroisk pose, med ett slagsvärd. Helst ackompanjerad av en beholder.

Åtminstone hoppas jag på en staty i ett format som motsvarar vidden av hans livsgärning:

- Ymir, håller tummarna

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Annars gillade jag den idé som studsat runt på diverse forum nu: en staty av Gygax vid ena änden av ett spelbord. Det finns ett antal tomma stolar runt bordet, och folk är fullt tillåtna att sätta sig där och spela rollspel. Roligare än bara ett minnesmärke.

I vart fall måste statyn markeras på stadskartor med en solid stjärna inskriven i en ring.

Ymir

Liten kantbaron
Annars gillade jag den idé som studsat runt på diverse forum nu: en staty av Gygax vid ena änden av ett spelbord. Det finns ett antal tomma stolar runt bordet, och folk är fullt tillåtna att sätta sig där och spela rollspel. Roligare än bara ett minnesmärke.
Det vore ju helt awesome, och det finns exempel på att liknande stuff redan gjorts. det är nån staty av bygdens kändis i nån brukshåla i Dalarna/Härjedalen tex, jag kan faen inte komma ihåg vad orten heter, men snubben sitter iaf på en bänk där han brukade sitta och titta ut över älven, only, nu är han gjord i brons eller nåt. Det finns gott om utrymme på bänken bredvid honom. Och Piratenstatyn i Brantevik är väl lite samma grej; den ser ut att vara på väg ner till havet i morgonrock, precis som Piraten brukade vara, och på samma rutt som han brukade ta.

- Ymir, tycker forfarande en megastaty vore koolt också

Craygh

Swordsman
det finns en staty av en fiskare ute i floden i ormsjö här uppe i västerbottens sydport, undrar om det är samma sak

/Sidosak