Nekromanti Planering om min rollspel

Master Pelle

Warrior
Jag har tänkt mig att försöka igen att skapa en nya rollspel (mina andra rollspel som jag hade arbeta med blev aldrig färdigt...) och den här gången skall jag först skapa världen och raser i fantasy genre innan jag försöker skapa regler som jag läst i Krilles "Hur man skriver rollspel".

I den fantasy världen som jag håller på skriver skall inte vara standard fantasy med alver, dvärgar, orcher och hober. Istället skall jag ersätta med mänsklig djur varesel. I den tiden har dom nyligen uppfunna krutvapen, kanoner och mekaniska saker och kanske mekaniska robot. Världens magi kallade inte för magi istället kalla dom helst för "krafter" för att i olika kulture, religioner och grupper har olika namn och medtoder för den men alla av dem är i nästan samma grund.

Efter jag gjorde färdig världen skall jag arbeta med regelsystem som ska vara enkel och snabbt att spela i strider. Jag har tänkt mig att ligga in stridskonst system som jag verkar vara cool och stridskonst system skall vara mera som wuxia eller lite orealistik stridsteknik. Kraft (eller magi) system som är lite ungerfär som stridskonst system men använder sina mystiska krafter.

Jag tänker ger ut den gratis. Om folket gälla verklig den rollspelen kanske jag försöker ger ut den i böcker men då ska den innehålla mycket mera än jag ger ut den gratist.

Jade

Warrior
låter bra det där.... :gremcool:

att göra en fantasyvärld utan de konventionella raserna är hedervärt! något jag själv försöker med lite i bakgrunden sådär... krut, kanoner och mekaniska saker är ett kul sammanträffande... har funderar på en sån värld också! men det är mycket i bakgrunden som sagt. så fortsätt du! allt nytänkande bör uppmuntras... fastna dock inte alltför mycket i det här "får-inte-va-som-en-vanlig-fantasy-värld"-tänkandet... det kan göra att man förkastar en massa bra idéer...

kontentan är. Keep it up! :gremtongue:

Master Pelle

Warrior
kommer spelet utspela sig på vår lilla jord lr på en annan planet lr helt nån annastan....

Världen skall utspela sig helt annanstans.

kolla på matrix om du vil ha lite tips på coola combos..

Jag vet hur jag fixa fram coola stridstekniker och såna saker för att jag titta på massa Hong Kong kung fu filmer, anime filmer och lira massa sjysta fighting spel som King of Fighter, Street Fighter, Last Blade, Art of Fighting och etc etc...

Men jag har tänkt ut mig om att jag ska fixa fram att man kan utföra flera attacker eller försvar utan att få negativ slag som basera på figurens snabbhet eller speciela fördelar.

Master Pelle

Warrior
ska du ha typ svärd med elchocker... lr uberbra maskingevär..

Nää... Jag tror inte det... Men anledning ochså att de har inte kommet fram till hur man gör elektcitrit och har avancera inte så lång med krutvapen för att de har nyligen kommet i marknad som är skitdyrt så man vill hellre att köpa armborst eller sjyst närstridvapen istället. Men en sak dom har kommer väldig långt med är mekanik, de har kommet så lång med det så att de kan bygga mekanisk händer, anvancerade armborts och möjligvis kanske mekanisk robot.