Nekromanti Planescape + Teenagers fr. Outer Space = <3 [länk]

Nightowl

Champion
Här beskrivs en kampanj till D&D som inte bara är ett enda långt skämt, utan dessutom är eminent spelbart. Utspelas på en gravt anakronistisk skola för äventyrare i Sigil, mitt i multiversum. Den enda kampanj jag sett där "Och du får spela precis vilken karaktär du vill från vilken bok som HELST!" verkar förnuftigt och inte rent vansinne.

Bonus för att den utnyttjar D&D's "iconics"-karaktärer (Tordek, Regdar, Mialee etc) som ikoniska highschool karaktärer! :gremgrin: Lidda är the roommate from hell, Mialee är hon som legat med alla idrottare, Hennet är killen som tror han är cool men inte är det, den där druiden jag alltid glömmer vad hon heter är en stoner...

Erik, billig humor av hög kvalitet

Nightowl

Champion
Värsta är att den nog skulle funka
Förtydligande: det är en pågående kampanj, till synes online och med mer än en SL och spelgrupp. Så den funkar i alla fall för vissa människor - inklusive några som skriver visor om kampanjen... :gremelak:

Erik

Rising

Vila i frid
Jättebesviken på deras tolkning av Lidda. Jag vill ju att hon ska vara ett lösaktigt, skamlöst stycke; inte någon kvinnlig version av Belkar.

Idén i sig är... jättebra, jag älskar ju kalejdoskopfantasyskola-idén. (Flux) Hur klockans som helst.

Cyberhest

Konträr kverulant
Helt underbart!

Dels som sagt hur bra det faktiskt passar till D&D, och sen den underbara humorn...

Djinn (7 HD +6 LA): "I wish I got an A in Civilizations. I wish I got an A in Literature..." --Matalla, freshman djinni, calling home to dad.

:gremlaugh:

Nightowl

Champion
Re: Helt underbart!

Det som fick mig att hitta sidan var följande citat i ett helt annat D&D-sammanhang - så jag följde en länk:
“Who will follow me!? We’re going off campus for pizza! For Pizza!!!” –Tobias, 3rd year human marshal

Erik