Nekromanti Platsbaserade spel

Herr Grönstedt

Swordsman
Det här kan vara lite offtopic och i fel forum. Men:

Jag funderar på att söka medel från Internetfonden för att göra en plattform där folk kan sätta ihop och spela platsbaserade spel. Alltså att platser i den fysiska världen kopplas till och blir meningsfulla i en spelvärld. Det blir alltså ett blandat/datorförstärkt spel. Det går t.ex. att använda i lajv, men jag tror att det borde gå att använda även i andra spel. Det finns en del sådana som t.ex. Turf och liknande. GeoCaching är ett annat exempel.

Min plattform idag tillåter bara rälsat spel från plats till plats i en slinga i någon form av skattjakt, så om den ska funka som spelplattform bör den nog öppnas upp lite och göras mer flexibel. Jag har en browser för datorförstärkta skattjakter upplagd på App Store, och en webbeditor där man kan sätta ihop skattjakterna. Från början är det riktat mot att lärare ska kunna skicka ut elever på skattjakter som en del av en utomhuspedagogik. Men jag tänker att det borde gå att använda till att göra spel.

I ansökan (om jag skickar in en) måste jag ange en tydlig målgrupp som kan testa spelplattformen. Är det någon här som är intresserad av att ingå i en sådan?

Edit: Absolut enklast är det förstås att vara med om man är i Linköping som jag, men jag tänker att det borde gå att få ihop användargrupper på andra orter också.