solvebring
Superhero
Ja, jag ska träffa de gamla vârmlandspôjkera snart och DoD:a lite med dem. Mot alla odds har de missat att få uppleva Vinterskogens hemlighet som jag under åren kört med flera olika spelgrupper och regelversioner. Eftersom vi träffas så sällan brukar våra spelmöten bli rätt så långa, varför jag behöver en del backup beroende på hur fort de klarar eller tröttnar på skogen.
Jag har därför klottrat upp en liten områdeskarta och på måfå omgärdat Vinterskogen med lite platser – allting spritt kring ett högt utsiktsberg kallat Örntoppen, från vilken RP (spelarna) kan få nys om vad som finns i närheten.
... Vad jag skulle vilja ha hjälp med är idéer (fluff, hinder, monster, händelser, skatter osv.) till de olika platserna som finns runt Vinterskogen och Örntoppen. Jag har inte så mycket fritid som jag önskar, så det blir omöjligt för mig att själv befolka allt det här.
Platserna är följande:
– Kråkfästet (ett uråldrigt krigsfäste inbyggt i bergen).
– Malmbrottet (ett till Kråkfästet närliggande gruvbrott).
– Himlavgrunden (en i bergen belägen krater – time for some gonzo spaceshit?).
– Härskogarna.
– Vinterskogen.
– Rodins slagfält (ett stort fält med kummelkullar och uråldriga krigsrester).
– Rodins ruin (en gammal borgruin).
– En massa flodavstickare.
– En stor sjö vid namn Klippsjön.
– Forsen Fyrefors.
– Vattenfallet Klippfallet.
– Byn Inbyn
– Byn Rede.
... Typ.
Jag har därför klottrat upp en liten områdeskarta och på måfå omgärdat Vinterskogen med lite platser – allting spritt kring ett högt utsiktsberg kallat Örntoppen, från vilken RP (spelarna) kan få nys om vad som finns i närheten.
... Vad jag skulle vilja ha hjälp med är idéer (fluff, hinder, monster, händelser, skatter osv.) till de olika platserna som finns runt Vinterskogen och Örntoppen. Jag har inte så mycket fritid som jag önskar, så det blir omöjligt för mig att själv befolka allt det här.
Platserna är följande:
– Kråkfästet (ett uråldrigt krigsfäste inbyggt i bergen).
– Malmbrottet (ett till Kråkfästet närliggande gruvbrott).
– Himlavgrunden (en i bergen belägen krater – time for some gonzo spaceshit?).
– Härskogarna.
– Vinterskogen.
– Rodins slagfält (ett stort fält med kummelkullar och uråldriga krigsrester).
– Rodins ruin (en gammal borgruin).
– En massa flodavstickare.
– En stor sjö vid namn Klippsjön.
– Forsen Fyrefors.
– Vattenfallet Klippfallet.
– Byn Inbyn
– Byn Rede.
... Typ.