Nekromanti Plattlyssnarklubben - vecka 1

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Okej då, Daft Punk: Random Avvess Memory

Jag hade egentligen inte tänkt lyssna på eller kommentera den här skivan, men när nu Chrull uppmanade till det så hängde jag på.

Det tog mig ett par dagar att ta mig igenom skivan, för den är så erbarmligt tråkig. Inte speciellt mycket energi, inte speciellt intressant musik. Bara trist easy listening-pop. Hissmusik.

Det finns ett par spår där det elektroniska får ta överhanden mer, och de är bättre. Men alla spår med "vanlig sång" är så vanilj att jag blir alldeles apatisk.

Det här är verkligen inte min sorts musik.

Betyg: Meh.

Eller :gremsleep: om man ska använda plattlyssnarklubbens officiella skala. Den gremlinen illustrerar ganska väl vad jag tycker om skivan.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Übereil said:
Min förutsägelse på Facebook var spot on, med andra ord.
Jag har antingen missat eller glömt din förutsägelse, får jag erkänna =)

Ymir

Liten kantbaron
Skivklubben v.1: Zoo is sad, people are cruel

Jag har lyssnat på My Little Airports platta 'Zoo is sad, people are cruel'. Det här är alla kinesiska hipsters favoritband, med sånger på kantonesiska, franska och chinglish. Den här skivan har lite mindre mysiga kantonesiska och franska låtar än tidigare album, men som kompensation supersöta, naivistiska chinglish-låtar med titlar som 'Mountaintop, doll, lollypop' och 'Leo are you still jumping out of windows in expensive clothes'. Indiepop är egentligen inte min grej, men My Little Airport är tillräckligt elektroniskt, asiatiskt och gulligt för att mitt hjärta ska smälta totalt:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HCzyJTidEnY"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/HCzyJTidEnY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Jag ger 'Zoo is sad, people are cruel' 5 små bananer av 5 möjliga.