Nekromanti Play-by-forum-forum?

Big Marco

Läskig
Jag tycker att Risings excellenta och inspirerande initativ att köra varulvsspelet här har gett ett bra utslag och jag hoppas att fler liknande projekt startas.

Om så anser jag dock att vi skulle behöva ett forum för den här typen av communityfrämjande aktiviteter. Det är bra för att skapa stickiness, olika människor som kanske inte pratar med varandra till vardags hamnar i en social situation och är engagerande. Moralen höjs.

Jag skulle gärna se ett forum för "Forumsspel".

Rising

Vila i frid
Alla gillar PBF och det har legat i pajplajnen länge. Jag frågade Gardener om det för typ ett år sedan, bl.a.

Däremot finns det väl en del tekniska problem som måste lösas, då man kan vilja ha en del andra sorters finesser på en PBF-avdelning, och jag tror även att man behöver tänka på vilka regler man skall ha, samt att utse någon/några moderatorer.

Så det kommer nog. Men det är bra att vi pushar redaktionen - för alla vill ha PBF!

/Rising
som, när det gäller PBFer - har lite dåligt samvete för att han inte skrev mer i Nightowls superhjältePBF. Om fler hade engagerat sig i den, så hade den kanske kommit igång.

Det känns lite som att jag svek honom.

Olle Linge

Snigel
Den som väntar på något gott...

...väntar i det här fallet förmodligen inte för länge. Mer än så tänker jag inte säga, men saker håller på att hända.

Nightowl

Champion
/Rising, som, när det gäller PBFer - har lite dåligt samvete för att han inte skrev mer i Nightowls superhjältePBF. Om fler hade engagerat sig i den, så hade den kanske kommit igång.

Det känns lite som att jag svek honom.
Tack för sympatin, men du skrev ju åtminstone! :gremsmile:

Jag tycker också PGF skulle vara kul, och man kanske kan starta nåt liknande då det visar sig.

Erik