Sagor skall innehålla sagospråk. Vore inte realistiskt med Frodo som pratade som vi gör idag. Då faller hela världen.
Så jag håller med dig Lan.
Keep up that god dame sword!!! /images/icons/laugh.gif
"Vore inte realistiskt med Frodo som pratade som vi gör idag. "
Vad då realistiskt? Vad är egentligen realism i en fantasyvärld där magi är vardagsmat och vissa naturlagar är satta ur spel? Författaren kan hitta på precis vad han vill eftersom det är hans egen värld som han själv har skapat. Ingen kan väl komma och säga att någonting i en fiktiv fantasivärld inte är realistiskt? Vi snackar trots allt inte om verklighetsbaserade romaner utan fantasy./images/icons/clever.gif
Du sårar min känslor. Bara för att jag är stor, ful, vårtig och bor i grotta innebär det inte att jag överfaller folk oprovocerat. Iallafall inte särskilt ofta. Kanske när jag är hungrig./images/icons/frank.gif
Tycker åxå att det är trevligt med det svulstiga språket. Det hör ju som sagt nästan till... Det känns ju lite konstigt om t. ex en riddare började snacka som en bone eller tvärt om.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.