Nekromanti Polisen

King Kromm

Hero
Spelade lite Neotech 2 i helgen, och efter ett litet bråk(bara med knytnävarna) på ett torg så kom polisen, väldigt snabbt, och vi spelare gnällde lite och tyckte det va lite orimligt snabbt, men skit sak samma, egentligen, men hur lång tid anser ni är rimligt i en sådan situation?? Sl´s själ till att det skulle gå så snabbt enligt honom själv var att det va inne i "city" och att det var fretagspolisen som stod bakom det hela, och den e ju super mycke bättre än den vanliga!

Klon

Hero
hur snabbt gick det då?
och hur mycket väsen ställde ni till med, var det misshandel på öppen gata...
lite mer info tack!

King Kromm

Hero
Nja, med tiden så tänkte jag låta nån svara för å se vad ni tycker låter rimligt utan att påverkas av vad jag tycker är för lite, men dte kan ha rörst sig om max 30 sekunder där man snackar skit, på ett torg, och 6-7 stridsrundor(inte ens det) innan snuten kom, och det enda som va var typ några rallar svingar... lite brottning och sånt... Totalt 7 personer inblandade!

DAKRilla

Hero
Det låter som en kanske lite väl snabb utryckning. Å andra sidan, om det var patrullerande poliser det rörde sig om så skulle de ju ha kunnat snappa upp den ursprungliga verbala kampen ni förde och därmed haft er under uppsikt i några sekunder, tills ni började slåss på riktigt. Då tog det några sekunder för dem att kalla på förstärkning, fatta beslut om hur de skulle gå till väga samt till sist börja röra sig mot er.

King Kromm

Hero
Re: Re: Polisen

Jo, lite snabbt, framför allt när det inte ens är en bil som kommer, utan fler, typ 2-3st så som jag uppfatta det... Men men, ingen ide att gråta, vi överlevde ju! :gremsmile:

Klon

Hero

om det var bilar som kom, mer än en så måste ni varit bra nära en polisstation. Fast då borde det ju inte kommit bilar. den enda tänkbara lösningen skulle ju varit om det i ett väldigt tidigt stadium upptäcktes att något var på G, och att det blev förstärkning inkallad.
men å andra sidan, varför skulle man kalla in det vid ett vanligt slagsmål?

King Kromm

Hero

Jag vet inte, iaf inte så mycke poliser, och även om jag kanske fumlade upp min pistol, så var det typ rundan innan ljudet av polis sirener nådde våra öron... Och det va typ folktomt också så...

Pendragon

Swashbuckler

Företagspolis sa du? Nån kanske satt med en svindyrförsäkringspolicy och tryckte på sin larmknapp...

Råkar det då vara en bil i närheten kan den vara på plats väldigt fort...

Klon

Hero

ja om ni inte hotade någon annan så kunde ju alla krösusar bara ignorera er... för det är ju de som har sina svyndyra lejda poliser :gremsmirk:

Ezzy

Warrior

grejjen är den att ifall det är i innerstaden så kommer polisen komma svinfort. deras kamror kommer ha sett eran "verbala kamp" och larmat alla lediga polis bilar i närheten som omedelbums åkt ditt för att ta hand om denna farliga situtation. nej en halvminut är inte orimlig. vill ni bråka och stå i så håll er utan för inner-staden.

Boboliwsy

Warrior
Japp, ni gnällde lite ja :gremwink:.
OK, kan gå med på att jag skickade in snuten lite för snabbt, kunde gett er en 2-3 rundor till, men jag tyckte det passade bra där.. men men, skit samma, ni kom ju undan! :gremgrin:

Kunde inte läsa detta utan att lägga mig i lite :gremlaugh:

swazze

Swordsman
Uppför de sig som idioter(vet inte om det var så i detta fallet) så ska de straffas :gremwink:
Helt rätt att sätta in polisen så snabbt och fortsätter de att gnälla så...

Zire

Swashbuckler
Hmm.. jo det var snabbt...
Å andra sidan är det lätt hänt att saker sker fort under strid. Åtminstone brukar jag kunna göra misstaget ibland att det känns som att det har gått mycket längre tid än det har gjort och man låter saker hända fastän man vid omräkning till sekunder inser att det kanske inte är helt rimligt.
En SL är ju trots allt(!) inte mer än en människa :gremsmile:.

- Zire, som var med om ett inbrott, slagsmål och snabb flykt där allt var klart efter 10s

Klon

Hero
Förstärkning, folk grälar!!!

Alltså, man kallar inte in en masa bilar för att det står ett par typer och grälar i centrum. I de flesta länder är ordet relativt fritt, man får ju åtminstone munhuggas utan att det ska komma ett par polisbilar för att ta in dig till station.
Det hävdar jag bestämt.

Förstärkningen borde kommit först efter det dom börjat slåss, om nu någopn polis ville få slut på bråket kunde han, och eventuellt hans partner gå dit oich försöka lugna ner parterna. Men det skulle ju talite tid det med, i vart fall mer än en halv minut, det beror ju på när de uppmärksammade RP's mitt i centrum (som borde varit fullt av folk) och uppfattat vad som höll på att hända

Boboliwsy

Warrior
Hoppas du menar minuter....
Nej menar rundor, som jag skrev.

Inte skit sak samma, vi fick ju noll nyttig info!
Inte? Ni fick tag på hans plånbok och vet således nu vad han heter bland annat? Ska väl inte vara någon omöjlighet att spåra upp honom igen?

Ezzy

Warrior
Re: Förstärkning, folk grälar!!!

ett par typer? det var ju åtta stycken? och jo jag vill hävda att dom faktist inte tillåter gräll i innestaden. dom kanske inte tar med en till polis stationen men dom skingrar iallafall dom som bråkar...

Scream112

Veteran
Re: Bagateller!! [ANT]

Hade ju lätt blivit helfärdiga med hela kittet om det inte vore för den stora stygga polisen!
Ja och nu så är ni inte det och "äventyret" kan fortsätta!

Kan ju vara så att eran SL hade tänkt dra ut lite på äventyret kanske bygga upp ännu mer så det blir en lång kampanj... bara så du vet...

kom aldrig och gnäll på SL om att "Vi hade varit färdiga med äventyret nu om du inte gjort så!" för det visar bara hur tråkigt du måste haft eller hur tråkigt du finner äventyret! Det mest underbara är att märka hur det hela "växer" tills man kanske inte klarar av det... =)

Ta inte detta fel... jag vill bara ge dig lite insigt i hur man kan se det!!

Lycka till!