Nekromanti Poll: Vilken kampanjvärld är bäst (till D&D3e/d20)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det här med röstningar tyckte jag var kul. Lite spännande resultat i den förra.

Nu vill jag veta vilken kampanjvärld till D&D3e/d20 som ni tycker bäst om. Jag har begränsat mig till de som jag vet finns ute i butik, och de som är fantasy (detta utesluter bland annat Dragonlance, som inte är ute i butik ännu, och Call of Cthulhu som är skräck). Jag har säkert glömt någon, men jag tror att jag har med de flesta.

Ta chansen och rösta nu! Snart kommer en ny omröstning!

VoteMaster Seter

Storuggla

Champion
Jag var så trist att jag röstade på en kampanjvärld som inte finns i handeln utan endast finns som pdf.
Al-Qadim. D&D goes desert! ^_^v

Storuggla, diggar kroksablarna

chrull

Stockholm Kartell
jag måste säga planescape enligt 2nd ed eller swashbuckling adventures. 7th seas värld till d20 som verkar lovande...

chrull

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hade röstningen...

...gällt kampanjvärld till D&D alla kategorier och inte bara 3e/d20 så hade min röst också gått till Planescape.

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Då ska du kolla in...

...City of Brass, som kommer från Necromancer Games nån gång nästa år (och en likaledes namngiven City of Brass kommer från Rob Kuntz också, nån gång, fast den har jag inga som helst förhoppningar om att den ska vara bra).

M.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag tror faktiskt att du har glömt Wheel of Time även om produkt-utbudet endast består av en regelbok och en äventyrskampanj.

Storuggla

Champion
Re: Då ska du kolla in...

...City of Brass, som kommer från Necromancer Games nån gång nästa år (och en likaledes namngiven City of Brass kommer från Rob Kuntz också, nån gång, fast den har jag inga som helst förhoppningar om att den ska vara bra).

Jasså? Varför då om jag får fråga, kommer den kunna tävla med Zakharas etablerade ökenlir?

Storuggla, gillar sanden

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Sandslott

Nja, City of Brass ska tydligen vara nått slags tillhåll till efreeterna, kanske inte så arabiskt som jag hoppades.

Gillar du sand kan du ju testa Sands of Pain, från Mystic Eye Games (även om jag inte gillar dem, så finns det folk som gör det)

citat------------

Interludes: Sands of Pain

The second adventure sourcebook in the Interludes series brings the characters from Bluffside south to the Dragon Sands. This adventure features a mix of horror and romance, done Arabic style. Sands of Pain can be used as a stand-alone adventure in any game world, or to enrich the world of Bluffside: City on the Edge. Web enhancements will be available in a special password protected area, free for your downloading pleasure.

Love's lament is perhaps the loudest. When a noble bard falls in love with a desert flower from the Dragon Sands, he will move mountains to get her back from her evil uncle. But there is more to this simple romance than first appears. Will the passion of these star-crossed lovers be forever extinguished, or will our heroes journey into the depths of the Sands of Pain?

An adventure for 4 player characters of 4th level (can be adjusted accordingly)

New creatures, spells, items, prestige classes and feats

New places of interest (POIs) in Bluffside and Kirkwood, the new village of Hotempa, and new NPCs.

--------slutcitat

Eller så kan du ju fortsätta med Al-Quadim (som jag också gillar)

M.

DanielSchenström

Swashbuckler
Som endast finns som pdf? Har nån gått och bränt alla existerande Al-Qadimprodukter som Arabian Adventures, Al-Qadimboxen och äventyren som kom till den? Då måste jag nog springa hem och kolla så inget annat bränts ner också. :gremwink:

Storuggla

Champion
Re: Sandslott

Eller så kan du ju fortsätta med Al-Quadim (som jag också gillar)

Det tänker jag göra! :gremlaugh:
Och jag lever i hoppet att Trollkarlarna På Kusten släpper en d20 variant av det också, som de gjorde med Oriental Adventures... typ.

Storuggla, turbangnomer!

Storuggla

Champion
Men du vet vad jag menar juuu...

Men du vet ju vad jag menar ju ^_-
Det finns några böcker i cirkulation kankse, men inga att köpa i handeln.

Storuggla ^_^

DanielSchenström

Swashbuckler
Alla fula knep behövs för att komma ikapp Krille

Inte riktigt, men nästan.

Hur som helst så brukar det inte vara problem att hitta saker nuförtiden med internet då det finns åtskilliga affärer som handlar med begagnat, åtskilliga affärer som fortfarande har saker nya, och åtskilliga auktionssajter. Ebay besöker jag numera alltid innan jag beställer nåt här i Sverige då man ofta kan få tag på samma saker billigare.

Huvudanledningen till mitt svar var dock att ingen skulle få för sig att A-Q var nåt som bara fanns på pdf, som en del av TSRs prylar, det där Honk Kong action-liret bl.a.

Staffan

Myrmidon
Dragon Fist

Apropå det där Honk Kong action-liret så har Chris Pramas och hans Green Ronin äntligen lyckats få loss rättigheterna till Dragonfist från WOTC.

Staffan

Myrmidon
Re: Sandslott

Ryktet på bygden är att OAs eventuella framgångar påverkar chansen att WOTC gör fler liknande saker, som t ex ett Arabian Adventures.

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Re: Hade röstningen...

Det här vet du förstås, men det kanske finns andra som inte vet: Det allra mesta av materialet till Planescape är systemobundet, och www.planewalker.com finns att tillgå för den som vill spela DD3e (eller 3.5 numera).

Hälsar

Christian, planescapefantast

edit: äsch, såg just att tråden var gammal

Nightowl

Champion
Kan man spela de där klasserna i Diablo som man har i dataspelet? För i såna fall är fanimej det den bästa spelvärlden!

Erik, det är reglerna som gör spel coola

Arfert

Facit
Re: Poll: Vilken kampanjvärld är bäst (till D&D3e/

Har du inte glömt Eberron? eller är det jag som är blind?

Arfert

Facit
Re: Poll: Vilken kampanjvärld är bäst (till D&D3e/

aha, en GAMMAL tråd... det förklarar saken