Nekromanti Pompedia

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vad är detta? Dök det bara upp ett nytt svensk rollspel från ingenstans? Eller har det aviserats här på forumet? Finns det någon som har koll på vad det är för något och om man borde köpa det?

Kornella

Warrior
Jag är minst lika förvånad och nyfiken som dig och verkligen hungrar efter mer info.

Att dömma av hemsidan och det lilla man fått se av produkten så verkar det hålla en någorlunda hög proffesionell nivå och förtjänar att uppmärksammas mer.

Någon som funderar på att köpa det? I så fall skulle en recension vara väldigt intressant.

Någon som vet något om personerna bakom, deras tidigare erfarenhet och vilka de är?

Nella - Väldigt nyfiken

Sereg_UBBT

Swashbuckler
aldrig hört talas om dem innan...

skulle vara kul att få se någon sorts utdrag (i pdf kanske) ifrån regelboken. Rollformuläret var väl typ det tråkigaste jag sett i hela mitt liv.. men men.. hoppas regelboken är bättre (det såg ju bra ut om man kollade på den lilla tumnagelbilden på ett uppslag ur boken)...

Kornella

Warrior
"(det såg ju bra ut om man kollade på den lilla tumnagelbilden på ett uppslag ur boken)"

Håller med, det var den lilla bilden som gav mig någorlunda förtroende för spelet. Det verkar hur som helst hålla nivån man borde kunna förvänta sig av en kommersiellt produkt. Jag såg inga katastrofala stavfel och sådant, men så är jag själv en vandrande katastrof på området;).

Det enda jag kan säga som är negativt är att de inte riktigt verkade ta sin egna produkt på allvar. Okej, de skrev klart och tydligt att det skulle vara lättsam fantasy men på ett par ställen verkade det nästan lite för lättsamt, som om de inte vågade slå sig för bröstet.

Hur som helst så förtjänar produkten mer uppmärksamhet om inte för att det är ett nytt svenskt och okänt rollspel, så för att det kanske rent av är ett independent-rollspel som tagit steget fullt ut och blivit ett kommersiellt rollspel, vilket är kul om skaparna haft ett sådant mål med skapandet.

Nella

Sereg_UBBT

Swashbuckler
jag håller med: det förtjänar mer uppmärksamhet - om det är bra vill säga :)

konstigt nog så har utgivarna själva inte 'hypat' upp sitt eget spel här på forumet.. eller så har det gått mig förbi bara...

jag tyckte visserligen menyn på vänstersidan, med de där plupparna som ändrade sig när man förde muspekaren över, var ruskigt ful - fast jag har ju sett fulare hemsidor än så visserligen :gremblush:

Kornella

Warrior
"jag håller med: det förtjänar mer uppmärksamhet - om det är bra vill säga :)"

Ärligt talat tycker det förtjänar uppmärksamhet även om det inte är bra, speciellt med tanke på att det är en smaksak. Jag tror nästan garanterat att jag personligen inte skulle gilla det då jag inte är så förtjust i standardfantasy, men jag kan inte låta bli att glädjas över skaparglädjen som resulterat i produkten. Personerna bakom som lustigt nog är helt anonyma är säkert jättestolta över sitt spel och förtjänar uppmuntran från oss andra:).

"konstigt nog så har utgivarna själva inte 'hypat' upp sitt eget spel här på forumet.. eller så har det gått mig förbi bara..."

Ja, och nästan värre är att hemsidan verkar ha uppdaterats senast för nästan en månad sedan, eller när det nu var. Sveriges mest mystiska rollspelsföretag har anlänt, vem skall vara först med att avslöja vilka som ligger bakom spelet?:)

"jag tyckte visserligen menyn på vänstersidan, med de där plupparna som ändrade sig när man förde muspekaren över, var ruskigt ful - fast jag har ju sett fulare hemsidor än så visserligen"

Okej, jag kan väl hålla med lite. Fast jag gillade verkligen den där Atlas-figuren som höll klotet, synnerligen inspirerande. Plupparna i sig var lite småjobbiga, som tur är så var inte hela sidan överdesignad.

Nella - optimistkonsult

Eksem

Champion
Jag vet inte, men följande sätter nog tonen för spelet (eller?):

"Rädda den fagra draken undan den elaka prinsessan"

Skuggvarg

Hero
Undviker Pompedia

Jag tog en kort titt på Pompedias hemsida. Tyvärr visade de för lite material ur spelet, så jag kunde inte bilda mig någon uppfattning, men den beskrivning de gav av spelet (nåt om fantasy med lite humor) gjorde i alla fall inte mig nyfiken. Om de inte skärper till sig och visar mer matnyttigt material ur spelet kommer jag att sky Pompedia som pesten.
Inte tyckte jag om namnet heller.

/Skuggvarg - professionell gnällspik

Skuggvarg

Hero
Sluta! [OT]

Om du inte ögonblickligen slutar upp med dina flashande avatarer kommer jag att uppmana folk att sluta läsa dina inlägg! Dina blinkande bilder är direkt störande och borde förses med en stor fet skylt där det står "epilepsivarning"! :gremmad:

/Skuggvarg - orkar inte med sånt där trams

Mask_UBBT

Hero
Re: Sluta! [OT]

Att du ser den där bilden beror inte på att bilden ligger i inlägget, det ligger i hans profil. Men vis taen är den irriterande.

Det går att ställa in så att du inte ser profilbilderna i din kontrollpanel, det har jag gjort ....

/mask

kalcidis

Hero
är själv lite smått oroad att thumbnailen av boken är en skapad bild till ett påhittat spel och inte ett utdrag. Känns väldigt suspekt att ett svenskt rollspel inte bara släpps utan att någon vet, det är även pressat och släppt i bokform. Ingen skapare bakom spelet och inga namn man kan kontakta för vidare frågor osv (endast ett anonymt mail).

Hoppas verkligen det inte är så och jag ber om ursäkt om det verkligen inte är så och jag sårade eventuell lurkande konstruktör men det känns bara lite fuffens helt enkelt.

Vindhand

Myrmidon
Det skulle dock krävas ungefär världens mest puckade människa för att hoppas att lansera ett rollspelsföretag, samla in massa förskottsbetalningar och fly med pengarna. Hur långt kommer man på det givet hur bra rollspel säljer? Kanske får man råd med en fyllekryssning till Estland (exkl. sprit) men mer är det nog inte :gremsmile:

Skuggvarg

Hero
Re: Sluta! [OT]

Att du ser den där bilden beror inte på att bilden ligger i inlägget
Jo, jag vet. Men så påstod jag heller inte att bilden bara låg i inlägget. Jag har redan tittat på hans fördöma profil.

Men jag vill se Avatarerna, jag tycker att de är väldigt trevliga. Det är bara hans avatar/avatarer jag stör mig på.

/Skuggvarg

Morgoth

Swashbuckler
Assåååå... [OT]

""The sound of rollin' dice to me is music in the air" (Oogie Boogie)"

Asså, nu hamnade jag pladask. Är det möjligt att Insignia borde utmärkas till årets främsta signatursamlare?

/Moggadisho, gillar TNBC

chrull

Stockholm Kartell
Re: Assåååå... [OT]

Hm.

Intressant tävling. :gremlaugh:

Men då tycker jag det är lite fusk att snatta från någon så bra som Oogie Boogie.

chrull