Nekromanti Porten till det andra stället

Ape of Wrath

DOWN WE GO
I de inre delarna av en helt vanlig klippgrotta vid en Dover-liknande kustremsa, som tidigare använts av smugglare, hittar RP en gömd port till en helt annan del av dungen, eller till och med världen.

Denna port låter RP få veta direkt att här inne lämnar vi den vanliga världen, vi lämnar nu Mosumgars trygghet, Valostel är inte längre med oss här inne, hans nåd sträcker sig inte hit. Går vi igenom denna port kan vi hamna vart fan som helst, men det får det väl vara värt för vi måste stoppa det sjätte låset från att öppnas, vi måste hindra Charun'Aana, Krigets Skata, från att materialiseras på vår jord.

Hur ser porten ut och hur kommer man in?

God45

#PrayersForBahakan
Porten ligger vid slutet av en labyrint som formar sig från den som söker sig till dennas undermedvetna. För att ens ta sig till labyrinten måste man passera genom ett skuggland där själarna från de man dräpt får en sista chans att hämnas eller söka försoning. Porten är en reva i tid och rum, en käft från en interdimensionell best med drömmar som tänder och syra som saliv.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Tänk att jag visste du skulle svara! :gremsmile:

Vi är på andra spelmötet på söndag och de har hamnat in medias res så att säga.

Därför känner jag att jag inte riktigt kan låta deras undermedvetna styra sådär, för varken dom eller jag vet så mycket om deras undermedvetna ännu... Annars är det en grym idé! Jag spar den till senare i kampanjen.

Drömmar som tänder diggar jag skarpt! Jag kan presentera några möjliga öden för dom, som flashbacks fast tvärtom!

God45

#PrayersForBahakan
Jag kan presentera några möjliga öden för dom, som flashbacks fast tvärtom!
Grym ide! :gremlaugh: Visa dem sätt de kan dö på senare. Så ha en skurk de kommer träffa om 10 sessioner vara i en vision och mörda en av karaktären. Då vet de att det är allvar när killen från visionen dyker upp. Oh, och ha en vision där en karaktär dödar en annan, (fast det är egentligen doppelgangers eller liknande).

Jag tänkte att ni var längre in i äventyret och då funkar undermedvetna bättre. Annars är ett bra sätt att göra mystiska test ett ganska lätt pussel men som kräver samarbete. Det finns en bred och väldigt djup klyfta de måste passera över på något sätt. Haken är att den är förtrollad så man kan inte passera den på samma sätt som någon annan redan gjort det. Så om tjuven skjuter över ett rep och klättrar över kan ingen annan göra det på samma sätt.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
God45 said:
Så ha en skurk de kommer träffa om 10 sessioner vara i en vision och mörda en av karaktären. Då vet de att det är allvar när killen från visionen dyker upp.
Precis hur grymt som helst!

God45 said:
Det finns en bred och väldigt djup klyfta de måste passera över på något sätt. Haken är att den är förtrollad så man kan inte passera den på samma sätt som någon annan redan gjort det. Så om tjuven skjuter över ett rep och klättrar över kan ingen annan göra det på samma sätt.
Helt ok men inte spot on känner jag. Kommer jag inte på nåt bättre kanske jag rullar med detta...

Jag känner igen det ifrån nånstans? Var?

God45

#PrayersForBahakan
Jag känner igen det ifrån nånstans? Var?
Det är från någon Pathfinder grej senast men de var inte först med det, det är från någon myt men jag minns inte vilken.

Genesis

Ni dés ni maître
Porten är byggd av ben från diverse olika djur. En zoolog kan identifiera grävlingar, älgar, hundar, en människa och ett par djur som inte känns igen från vår värld. Framför porten står ett svartbränt altare. För att träda igenom måste man där bränna ett skålpund av sitt eget kött.

Porten är en spegel, men tittar man i den ser man en annan version av sig själv. Den andra världen är vriden, underlig. Den andra versionen av dig pekar på dig och skrattar. Om man går fram och rör vid spegeln förflyttas man till den andra världen, och den andra världens version av en förflyttas hit. Om inte alla rollpersonerna vidrör vid spegeln kommer deras dubbelgångare att göra det. Efter att alla passerat spricker spegeln. De måste hitta en ny för att kunna ta sig hem, och vem vet vad deras dubbelgångare hittar på därhemma?

Porten är inte en port, utan en varelse. En liten, blåaktig, armlös kaninliknande varelse. Den som rör vid den transporteras till den andra världen.

Porten är en trappa nedåt. Den ser ut att vara jättelång, men i själva verket är det ett optiskt trick; trappstegen blir mindre och mindre. Inte förrän man kommit en bra bit ned inser man att man själv förminskas allteftersom man går ned. Vänder man sig om och tittar uppåt tornar trappan upp sig jättelik och de vertikala trappstegen är nästintill omöjliga att bestiga. Man har inget annat val än att ta sig vidare nedåt och bli successivt mindre och mindre. I slutet av tappan väntar en spindel.

chrull

Stockholm Kartell
Porten är ett rum. Dörren till rummet är förseglat och igenbommad från insidan och utan magi kommer man inte in utan att slå sönder dörren och de plankor som spikat igen dörren från insidan.

Inne i rummet ligger skeletten av 6 äventyrare nedbäddade i gamla sovsäckar. Sju kristaller i olika färger svävar/sitter fast i väggen i en cirkel. Bland äventyrarnas ägodelar hittar man en dagbok, det sista inlägget är:
Äntligen har vi hittat porten. Den ser nästan precis ut som den beskrevs för oss och om vi kan lita på Matts kontakt så kommer pulvret vi köpte försätta oss i sömn samtidigt. På så sätt kommer vi igenom porten samtidigt, och bör hamna på samma plats på andra sidan.

Det enda sättet att ta sig igenom porten är nämligen att sova inom cirkeln av kristaller. Den andra världen existerar bara som en dröm. De tidigare äventyrarna lyckades ta sig över till andra sidan, men något hände och de lyckades aldrig ta sig tillbaka. Kanske dog de. Kanske finns de kvar där på andra sidan. Kanske kan rollpersonerna hjälpa dem tillbaka, men vad som händer med en drömmare som kommer tillbaka till en död kropp är det ingen som riktigt vet...