Nekromanti Posta era buggrapporter här

Anders Åstrand

Swordsman
thisisawordthatsovertwenty heh thiswordisalsoovert

Ord som är längre än 20 tecken verkar radbrytas märkligt i "Senaste inlägg-kolumnen".

EDIT: Äh! Den skrev ju trådtiteln där och inte inläggstiteln, så jag misslyckades med att verifiera att det händer varje gång. :gremfrown:

Feuflux

omjonasson.se
Visningsval

Antar att det här är rätt tråd.

Jag har lite trubbel med "Visningsval" som sätts per forum. På alla forum utom två så har jag "Visa trådar: aktiva senaste veckan". Två av forumen jag besöker har dock andra intervall och när jag försöker byta så verkar det bara hålla sig tills jag startar om webbläsaren, sedan är det tillbaka som default. Inga klassiska åtgärder som cookie-rensande/utloggning verkar hjälpa mig.

"Övriga spel" vill absolut ha "aktiva senaste månaden"
och
"Forumrollspel" vill absolut ha "alla trådar"

solvebring

Superhero
Re: Visningsval

Jag får inte länge meddelande via mailen då någon gjort nytt inlägg i de forum som jag bevakar, på vilka jag alltså här inställningen "Vid varje nytt inlägg".
Vadan detta, funkar den tjänsten inte alls just nu, eller är det bara jag?

lijat

Swordsman
Re: Felaktig tid på postning

Jag hittar ingen RSS för rollspelsmakarforumet.

lijat

Swordsman
Re: Sökkuckel

Jag observerar samma problem med åäö i rss filen delkareras encoding som <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> men datat som sickas ser ut att vara utf8.

lijat

Swordsman
RSS buggar

Hmm fortfarande problem

den xml som rss flödena består i börjar så här
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" style="height: 112px;"><pre>
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<!-- RSS generation done by UBB.threads(tm) on Sat, 03 Jan 2009 23:08:00 CET -->
<rss version="2.0">
<channel>
<title>RSS Feed for Rollspel</title>
</pre></div></div>

observera 'encoding="ISO-8859-1"' på första raden, det är inte utf8.

rollspelsmakarforumets rss finns nu en länk till men att försöka hämta den ger 404

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" style="height: 144px;"><pre>
johan@cyclop:~$ wget http://www.rollspel.nu/forum/cache/rss12.xml -O -
--2009-01-04 09:41:22-- http://www.rollspel.nu/forum/cache/rss12.xml
Resolving www.rollspel.nu... 212.97.134.12
Connecting to www.rollspel.nu|212.97.134.12|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2009-01-04 09:41:22 ERROR 404: Not Found.

</pre></div></div>

Erebus

Veteran
Jag har problem med att vissa trådar inte visar texten som ska finnas där, och nu gick jag in i en tråd såg texten, klickade på ett svar och då såg jag ingen text, när jag sedan gick tillbaka så syns inte texten längre i första posten.

Rickard

Urverk speldesign
När trådarna blir riktigt långa så visas inte ett nypostat inlägg om det är det första på nästföljande sida. I trådarna om star warulv-spelet var det fler än mig som reagerade över att inläggen försvann, men visades som "senaste inlägg" till vänster. Jag tyckte att det ballade ur efter cirka 150 inlägg.

---

Det borde finnas en förklaring för ljusblå sponsorfärg vid "Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator" under inloggade.

/Han som kommit över många buggar och gillar forumsystemet i dagsläget

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
När jag går in på Bevakade Forum och klickar på en av mina olästa trådar, och sedan går tillbaks till Bevakade Forum, så har typ 2-4 andra trådar också plötsligt markerats som lästa. Har inte hittat något system i det än, men i ärlighetens namn har jag inte försökt heller.

Och ja, jag vet att jag är teknisk redaktör och allt, men som jag påpekat flera gånger så är jag inte helt insatt i forumsystemet - det är främst artikelsystemet jag kan.

Gardener

Champion
Bägge är kända buggar som bör vara fixade i v8, som är på gång. Eller kanske i nån version som redan finns släppt men som vi inte har uppgraderat till än.

Johan K

Gammal & dryg
ingen bugg iof, men lite kosmetisk grej..
Verkar som vissa forum har dubbletter av samma moderator..

Gardener

Champion
Också en känd bugg. Går att åtgärda tillfälligt, men är lite pilligt så det har inte blivit gjort för alla forum.