Nekromanti Postapocalypso

Arfert

Facit
Kul!
Men kom inte den första Godzilla typ på 50-talet, DN? Och handlade om atomsprängningar, inte miljöförstöring, väl? :gremwink:

Storuggla

Champion
"Kul!
Men kom inte den första Godzilla typ på 50-talet, DN? Och handlade om atomsprängningar, inte miljöförstöring, väl? "

Om vi bortser från att du har rätt så har du fel :gremwink:

Storuggla, om alltså

Arfert

Facit
På 70-talet körde de några klassiska japanska monsterrullar på TV. Men de var ju gamla och ironiska redan då för oss tonåringar. :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Men kom inte den första Godzilla typ på 50-talet, DN? Och handlade om atomsprängningar, inte miljöförstöring, väl?
54, om jag minns rätt. Den handlade om ett radioaktivt monster från havet som försöker äta upp/förstöra Japan. Jag undrar vad det kan vara symbol för, sådär strax efter WW2? :gremsmile:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Arfert said:
På 70-talet körde de några klassiska japanska monsterrullar på TV. Men de var ju gamla och ironiska redan då för oss tonåringar. :gremwink:
Jag minns Alla monster ska förstöras (eller något liknande) på 70-talet. Godzilla, Rodan och andra monsterpolare idkade storskalig ödeläggelse.

Arfert

Facit
Alla monster ska förstöras var den nionde Godzilla-filmen (från 1968). Och den var en av de som visades, ja. Minns att jag gillade den. :gremsmile:

Stormflare

Veteran
Snygga bilder, seriöst hantverk måste jag säga. Killens powerfist ser grym ut.