Nekromanti Postapokalypisk stress?

Lindenius

Swashbuckler
Eller snarare:
vad händer med era stackars rollspelshjärnor (och rollspelshjärta) efter en kampanj är avslutad?

Den Ars Magicakampanj som vi hålit på med i snart fyra år avslutades i går. Det är den andra mycket långa kampanjen som inom ett år avslutats för mig (den andra var typ sex år).

Man känner sig onekligen så tom efteråt. Eller? Hur upplever ni det?

//erik. har bara en ordentlig kampanj kvar som ej är avslutad. Den har hållit på sedan 1997 (men den har givetvis spelats lite sporadiskt emellanåt)

_-olle-_

Veteran
Epilog

Självklart saknar man en del av dom där långa episka kampanjerna, mest brukar jag sakna det rollspelande som uppstår efter ett tag när en grupp spelat med samma kaktärer och utvecklat olika mer eller mindre possitiva relationer till varandra.
Den senaste kampanjen av denna kaliber som min grupps spelledare avslutade kröntes av en välskriven epilog vilken beskrev karaktärernas liv efter Konfluxen. Det var verkligen inte bara "and they lived happily ever after" och de flesta av oss hadde dragit på oss dödsgastar eller blivigt besatta av demoner under kampanjen, min karaktär dog under slutstriden. Men konsekvenserna av en del av våra handlingar blev ganska omfattande och beskrevs även de i epilogen. T.e.x. befriade min karaktär alla fångarna i (tror det var) saltgruvan i fokalerslätten, gav dom ett guld var och uppmanade dom att söka lyckan... ja det låter ju fint men med tanke på att de flesta fångarna var grova förbrytare så kan ni ju tänka er hur det slutade... ... ...
Har ni spelat Fallout 1 eller Fallout 2 till sitt slut så förstår ni ungefär hur epilogen såg ut. Väldigt tillfredsställande sätt att avsluta en kampanj.

Krille

Super Moderator
"Man känner sig onekligen så tom efteråt. Eller? Hur upplever ni det?"

Det botas lättast genom att starta en helt ny kampanj omedelbums!

De kampanjer som jag brukar spela är korta och avslutade. De längsta är typ 18 månader eller däromkring och de kortare är... ehrm, kortare. Det brukar firas med någon form av sammansnyftande, mumsighetsätande eller till och med en rejäl mängd öl.

Men sen rusar alla hem och börjar planera en ny kampanj.

Johan K

Gammal & dryg
Det känns faktiskt inte nått alls... På nått sätt så känns det skönt, samtidigt som man saknar det lite. Men bara för en stund.
Sedan så kansek man tar det lite lungt ett tag, för at sedan nosa upp nya äventyr... :gremlaugh: