Nekromanti Postapokalyptisk layout?

Mogger

Hipsteranka
Jag har börjat leka med indesign och tänkte testa lite med Zonen innan jag ger mig på knivigare jobb. Men det visade sig svårare än jag hade trott. Zonen är ju typ ett nytt Mutant, och Mutant är ganska unikt. Hur hade du layoutat ett nytt Mutantspel? Vilka typsnitt skulle passa, tycker du?

Herr Grönstedt

Swordsman
En av mina stora förebilder för mina postapokalyptiska eskapader har varit den gamla bokserien De överlevande. Flera av böckerna i den serien kom från David Robbins "Endworld" Om du vill få med mig kan du hämta inspiration från deras omslag. Lagom cheesy a la 80-tal. :)

De överlevande
David Robbins

Annars så skulle jag kolla filmaffischer för inspiration. Vad gäller brödtypsnitt så skulle jag köra på något läsbart snarare än något som ska sätta känsla. Men möjligen överväga sans serif även i brödtexten.

Fast det är klart. kanske skulle man vilja se en mer modern tolkning än dessa 80-talsvarianter. Då skulle jag söka på "post apocalyptic" på Deviant Art för inspiration och se vad som dyker upp.

Mogger

Hipsteranka
  • Den ska kännas mutant, men utan att vara kladdig och grungeig. En flört med 1800-tal funkar, men även med stänk av 30-talet, futurism, western, fabel m.m. behövs. Den blandning som Mutant är alltså.
  • Jag behöver ett serif och ett sans serif-typsnitt. Gärna där de båda krockar lite lagom för att uppnå något av det ovan.