Nekromanti Postapokalyptisk serie som gick i Magnum?

Mogger

Hipsteranka
Jag fösöker hitta en serie, i två avsnitt + en sequel tror jag, som gick i Magnum, någon gång på 90-talet.

Det är inte Jeremiah och inte Hombre, men jag tror att Hermann Huppen (som tecknar Jeremiah) kan ha ett finger med i spelet.

Serien handlar om den döende solens sista dagar och en generationsark ska lämna allt bakom. Det handlar om en tjej som antingen är eller är tvilling/klon/etc till en mäktig tjej som ska få åka och en vanlig snubbe som inte ska få åka.

Några nummer senare kom en uppföljare som typ utspelade sig i ett träsk i Inonesien eller liknande, på en slags flytande pyramidö.

Någon som minns? Den kan ha hetat Alfa, men det ger mig inget när jag googlar.

Mogger

Hipsteranka
Länken funkar inte för mig men jag tror att det är den. Vidare googling gav inte så mycket. Någon som vet mer?

Jocke

Man med skägg
det finns en serie som gick i två nummer som heter Ozono också. även där är det ont om mer information,

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Stjärnornas fångar

Måns said:
Någon som vet mer?
Stjärnornas fångar gick i 3-4 tidningar (minns inte exakt just nu, trots att de ligger bredvid sängen hemma i Holmsund). Den handlar om en mörkhårig snubbe och en blond tjej och de flyr en jäkla massa. I den så bor man under jorden för att ytan är för farlig (för mycket strålning från solen har jag för mig?).

Det är klonbös inblandat, men ingen generationsark eller något sånt. Jag gillar den skarpt i vilket fall.

Hoppas nån lyckas lista ut vad du är ute efter, för det låter som nån värt att kolla in också.

Mogger

Hipsteranka
Re: Stjärnornas fångar

DeBracy said:
Hoppas nån lyckas lista ut vad du är ute efter, för det låter som nån värt att kolla in också.
Lämpligt nog heter den Prisoners of the Stars (eller El Prisioneros de las Estrellas), av Alfonso Font. Jag har beställt den nu. Ska bli kul att se om det är den jag tänker på, och om den isf är något att ha. :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Stjärnornas fångar

Måns said:
Jag har beställt den nu. Ska bli kul att se om det är den jag tänker på, och om den isf är något att ha. :gremsmile:
Gött! Hoppas den faller dig i smaken. För mig är det precis den sortens grej som gör att jag tänkter på Magnum som en rätt bra tidning trots att jag nog var ganska sval inför typ hälften av innehållet.

Då och då känner jag ett stort sug efter att få spela Magnum-scifi som rollspel. Apocalypse World med 80-talsfrisyrer kanske är ett schysst recept?