Nekromanti Postapokalyptiska förmögenhets föremål

Celledor

Hero
Kul att någon går in där ibland.

Hemsidan kommer att uppdateras så fort jag får tid. VEUS använder ett helt eget system även om det kommer att likna andra på olika områden.

Tror det finns en tråd om det här någonstans...
Man har t.ex. FV 6 i en färdighet vilket gör att du slår 6T6, alla tärnignar som är 4 eller högre räknas som klarade. Svårighetsnivåerna är att få ett visst antal klarade tärningar. Förut använde jag ett system som var baserat på 1T100 men det blev för mycket räknande hit och dit.

Celledor

Hero
Ok. Ja ändrade om rätt mycket efter diskussionstråden om det här, blir mycket enklare så. När jag uppdaterar sidan ska jag skriva det mer konkret info om allt möjligt.

Celledor

Hero
Ja det är bra och intressant då jag velar fram och tillbaka om hur dålig luften och atmosfären ska vara i veus.

Ska jag tvinga folk att använda andningskydd större delen av tiden de är utomhus eller inte. Kan inte riktigt bestämma mig.

Celledor

Hero
Per Folmer said:
Bensin är ju något som blir dåligt relativt fort, det går dock att lagra lite längre med tillsatser. Hade inte bensin varit värdefullt att spara på? En deciliter bensin mot en trehövdad höna kanske?
Hmm det har jag inte tänkt på, ungefär hur länge håller det? Hur hur länge kan man få det att hålla.

Om det har legat i en tank några årtionden så kanske den inte är speciellt användbar, men i så fall går den att fixa till erferåt?

Sereg_UBBT

Swashbuckler
celledor said:
Per Folmer said:
Bensin är ju något som blir dåligt relativt fort, det går dock att lagra lite längre med tillsatser. Hade inte bensin varit värdefullt att spara på? En deciliter bensin mot en trehövdad höna kanske?
Hmm det har jag inte tänkt på, ungefär hur länge håller det? Hur hur länge kan man få det att hålla.

Om det har legat i en tank några årtionden så kanske den inte är speciellt användbar, men i så fall går den att fixa till erferåt?
jag tror inte bensinen går att fixa till efteråt när den väl blivit angripen av bakterier. Men det finns, som Per Folmer skrev, ett medel man kan tillsätta till tanken för att förhindra tillväxt av bakterier.

Detta är t.ex något som biltillverkare har problem med om deras bilar står för länge. Om jag inte är felunderrättad så är det större risk med diesel än med bensin.

Celledor

Hero
Okej, men då är det nått jag utan större problem kan skriva in i spelet med någon rad utan att behöva kolla upp detaljer.

Fast det skulle vara intressant att veta om det är en jätteprocess för att rena det från bakterier eller om det finns t.ex. små flaskor med medel för detta.

Chryckan

Swordsman
celledor said:
Okej, men då är det nått jag utan större problem kan skriva in i spelet med någon rad utan att behöva kolla upp detaljer.

Fast det skulle vara intressant att veta om det är en jätteprocess för att rena det från bakterier eller om det finns t.ex. små flaskor med medel för detta.
Med enbart grundläggande högstadiekemi att basera detta på men om problemet enbart är att bensinen blir oren pga organismer borde man inte helt enkelt kunna koka upp bensinen och destillera den för att rena den?
Om nu bakterierna på något sätt äter upp bensinen på något sätt och därmed ändrar dess kemiska sammansättning så att den inte fungerar vill säga.

(Hoppas verkligen att svaret är att man kan rena bensinen genom destillation enbart för att tanken på att någon måste få det totalt blindgalna jobbet att koka bensin tilltalar mig extremt mycket.)

Sereg_UBBT

Swashbuckler
celledor said:

nu går vi lite OT kanske... men här är lite fakta om en typ av additiv för diesel: http://minasidor.wurth.se/cassis/117742_Biodieseladditiv_Tables.xml

Jag är tyvärr inte tillräckligt insatt för att veta exakt hur det fungerar...

Celledor

Hero
chryckan said:
Med enbart grundläggande högstadiekemi att basera detta på men om problemet enbart är att bensinen blir oren pga organismer borde man inte helt enkelt kunna koka upp bensinen och destillera den för att rena den?
Om nu bakterierna på något sätt äter upp bensinen på något sätt och därmed ändrar dess kemiska sammansättning så att den inte fungerar vill säga.

(Hoppas verkligen att svaret är att man kan rena bensinen genom destillation enbart för att tanken på att någon måste få det totalt blindgalna jobbet att koka bensin tilltalar mig extremt mycket.)
Hehe ja det skulle vara nått det, får kolla vidare på detta när jag får tid eller om något råkar vara ett kemigeni här som kan svara på detta.

"Så du behöver ammo, visst kan vi hjälpa dig men vi har en LTIEN tjänst som du skulle kunna gör för oss först..."

Celledor

Hero
Sereg said:
Jag är tyvärr inte tillräckligt insatt för att veta exakt hur det fungerar...
Coolt, räcker för mig att någon gör det. Undra om detta finns för andra bränslen också.