Nekromanti Potatis?

Jag tror de äter accofrukt istället. Fast det är klart, de nämner en gång i svärdspel i hadarlon att de äter potatis. Dock nämns inte några potatisar i de olika menyerna som finns i böckerna. Ta ex jarla och sorgernas brunn. Där står det inte något om potatis. I asharien finns nog inte potatis men kanske i andra länder. Vilka vet jag dock inte.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Johan K

Gammal & dryg
Rovor..

Kanske adelen åt potatis, men jag tor att de som de flesta åt rovor. Men adelen åt antagligen så mycket annan fin mat åxå..

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Skelander

Veteran
Re: Rovor..

Vadå "åt"? Nu snackar vi Mundana, inte medeltidens Sverige (eller nått annat land) :p

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Ignatius

Veteran
Om ni vill ha potatis, gör potatis i erat Mundana. Jag tror inte att någon tar skada av det.

Somliga straffar Daak genast!

Targon

Hero
Antingen kan du låta dina äventyrare (ifall du är sl) käka så mycket pantoffler de vill. Eller så kan du göra den ytterst sällsynt, något som exempelvis bara växer i Takalorrs djupa och otillgängliga djunglar. Själv menar jag att potäter hör den nya tiden till och föredrar helst inte att använda denna rotfrukt i min egen Mundanatolkning. Potatisen tenderar nämligen att föra med sig en helt annan ekonomi och en helt annan typ av välstånd. Men det där är det historiskt vanskligt att ge sig in på, och det är alldeles riktigt att Mundana är en helt annan värld än vår. Så gör vad du vill. Men om du släpper tillgången på potatis fri, tänk också på att låta dina äventyrare flera gånger passera potatisodlingar. Om du inte tycker att potatisodlingar passar in i världen, skippa potäterna.

- Targon, skrivare

Magnus L

Hero
Äventyrsuppslag kanske? Potatisens införande i det jargiska kjesardömet, folket tycker att det är gott men prästerskapet tycker att det är en synd att äta något så fult... kanske!!

50000 asylsökande kan inte ha fel,
Sverige är fantastiskt
http://naug.50megs.com

Targon

Hero
Varför inte? Låter kul! [NT]

/images/icons/smile.gif

- Targon, skrivare