Vet inte riktigt om det här hör hemma här eller på OT-forumet, men jag låter länken tala för sig själv..
Aftonbladet.se
Aftonbladet.se
Det är nästan sorgligt att aftonbladet alltid tar in dessa stollar som utalar sig om saker de inte vet något om. Just denna tysk ska anses representera någon form av grupp men eftersom 98,9 % av europas kristna anser honom vara en gamal stofil är detta en värdelöst artikel, som vanligt i tidningar...Det var i alla fall vad jag tyckte det stod i artikeln, fast inte riktigt så tydligt
Att någons uttalanden är med i en tidning (eller annat journalistiskt medium) betyder inte att tidningen tycker att personen i fråga har rätt. Utan att alla faktiskt ska få säga vad de tycker.Det är nästan sorgligt att aftonbladet alltid tar in dessa stollar som utalar sig om saker de inte vet något om.
Sant. Men jag misstänker att Aftonbladet har med honom som en freakshow; folk ska förfasa sig över hur konstig han är. Tabloiderna söker gärna upp bokstavliga kufar. Artikeln säger t.ex. inget om vad den större delen av alla kristna som läst boken tycker, vilket är bra mycket mer intressant. Aftonbladet är inte intresserat av sanning eller yttrandefrihet, bara lösnummerförsäljningen.Att någons uttalanden är med i en tidning (eller annat journalistiskt medium) betyder inte att tidningen tycker att personen i fråga har rätt. Utan att alla faktiskt ska få säga vad de tycker.