Nekromanti Potter

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hm? "Jag är en tokkristen knäppskalle som ingen normalt skulle ta i med tång, men nu är tidningarna desperata efter en ny infallsvinkel annat än 'Harry Potter säljer som bara den', så de låter mig svamla i deras tidning trots att det är uppenbart att jag läser Harry Potter sämre än Fan läser bibeln - om jag ens har läst längre än till baksidestexten, vilket det inte finns något som tyder på." Det var i alla fall vad jag tyckte det stod i artikeln, fast inte riktigt så tydligt.

/tobias

Ceram

Hero
Det var i alla fall vad jag tyckte det stod i artikeln, fast inte riktigt så tydligt
Det är nästan sorgligt att aftonbladet alltid tar in dessa stollar som utalar sig om saker de inte vet något om. Just denna tysk ska anses representera någon form av grupp men eftersom 98,9 % av europas kristna anser honom vara en gamal stofil är detta en värdelöst artikel, som vanligt i tidningar...

/Tobias, håller med sin namne i ett onödigt inlägg

Johan K

Gammal & dryg
Humm, det är känns ju som det är samam typ av folk som tycker att t. ex rollspel & lajv är farligt.
Jag tror nog att det är något som vi kommer att få höra samma saker så länge som vi kommer att lira rollspel, läsa böcker a´la Harry potter & liknande saker. :gremcrazy:

ÄlveKatt

Veteran
Half blood prince - förkastlig

Jag älskar rollspel och är långt ifrån kristen. Men jag delar lite av de konservativkristnas farhågor.

Dystopi och respektlöshet är något av en trend numera. När någon tillåts publicera en barnbok som hakat på den trenden blir jag mörkrädd, för det är nog det mest meningslösa och destruktiva trend som finns. Det handlar om att apati och känslor av hopplöshet uppmuntras.

Half blood prince är jäkligt välskriven på ett sätt. Texten flyter genom skallen, och händelserna i berättelsen verkar försöka slinka förbi innan man hunnit analysera dem på djupet. Jag finner boken väldigt tråkig, men har ändå ingen svårighet att fortsätta läsa i timtal. Det är konstigt.

Dofhjort

Veteran
Nyheter [OT]

Det är nästan sorgligt att aftonbladet alltid tar in dessa stollar som utalar sig om saker de inte vet något om.
Att någons uttalanden är med i en tidning (eller annat journalistiskt medium) betyder inte att tidningen tycker att personen i fråga har rätt. Utan att alla faktiskt ska få säga vad de tycker.

Jag gissar dessutom att den här artikeln (utifrån rubriken, som börjar med ...) varit med som något slags komplement till en annan artikel. Antagligen om någon Potter-fanboy, eller om hur bra senaste boken sålt eller så. Men det är bara mina egna spekulationer.

Nightowl

Champion
Re: Nyheter [OT]

Att någons uttalanden är med i en tidning (eller annat journalistiskt medium) betyder inte att tidningen tycker att personen i fråga har rätt. Utan att alla faktiskt ska få säga vad de tycker.
Sant. Men jag misstänker att Aftonbladet har med honom som en freakshow; folk ska förfasa sig över hur konstig han är. Tabloiderna söker gärna upp bokstavliga kufar. Artikeln säger t.ex. inget om vad den större delen av alla kristna som läst boken tycker, vilket är bra mycket mer intressant. Aftonbladet är inte intresserat av sanning eller yttrandefrihet, bara lösnummerförsäljningen.

Erik