Nekromanti Povel Ramel död

Dewil

Skrivbordsgeneral
Povel Ramel, en av de största underhållarna i svensk historia, avled i dag.

Dags, därför, att lyssna på lite Povel Ramel, till exempel "The Gräsänkling Blues".

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Men oj... :gremfrown:
Det var ju tråkiga nyheter måste jag säga.

/ Johan K, som gillade Povel Ramel.

Rosen

Myrmidon
RIP Povel

När jag var liten ansåg jag att världen aldrig mer skulle bli sig lik när två personer hade försvunnit - Carl-Gustaf Lindstedt och Povel Ramel.

Carl-Gustaf stack ju ganska tidigt. Povel höll sig kvar mycket längre, men nu har även han tagit av sig skorna.

--
Åke :gremfrown:

solvebring

Superhero
Instämmer med föregående talare. Dags för Gräsänkling Blues och hatten av för en utav Sveriges största underhållare och genialiska musiker.

Saxifrage

Hero
Gubbkeps av...

Två tankar seglar upp i huvet. För det första att Povel förra året rimmade "ball idé-skjuts" med "Kalle Moraeus", vid utdelningen av karamellodikt-stipendiet. Sådant kräver skarpsinne.

För det andra ett citat ur Sinkadus, om användning av bakgrundsmusik i rollspelandet: "Rätt musik kan höja stämningen, men med fel musik kan vilken drake som helst förvandlas till Povel Ramel". :gremwink:

Själv ska jag lyssna på sången om kokosnöten. Ett par hundra gånger.

/Sax, minns du flygeln far

Nightowl

Champion
Alla ska vi den vägen vandra

Eller följa bortåt, kanske.

Han var den ende musikern/kompositören vars låtar jag inte bara gillade utan hade koll på. Dvs inte hans sista aktiva år, har jag insett nu när det varit minnesprogram om honom och sådär. Men just nu är jag ju på semester i Stockholm, så jag kan kolla en del efter musik.

Och har man varit hyperaktiv och hyperkreativ och fått leva till 85 års ålder är en död inte lika sorglig.

Erik