Nekromanti Powergamers...dö.

Utopi

Warrior
powergamers.
Det är lite irriterande med 20 i alla stridskonster(eller diverse überfettade grejs) eller klassikern: Jag har percis 20 i styrka, nu kan jag har 2 stycken kragg svärd, en i vardera hand....mina x val räcker till så jag kan ha en tjockplåts rustning över hela kroppen m 26 i armor... men jag är egentligen en munk. Man borde väl ändå ha färdigheter på sociala grejer som supa... eller spel och dobbel...djur träning osv.

Paladin of Light, utOpiA.

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela enns liv ett
(r)wollspel.

Man Mountainman

Storsvagåret
Melodi: gissa!

Jag är kobold
En äcklig liten powergamer
och våld
det är mitt allra största hobby
Från A till Ö i alfabetet alla monster har jag dödat bara för skojs skull
Jag har ett svärd med ob40T6 i skada
Och 20 i alla attribu-ut
En kobold fyrahundra milligram hjälper oftast bättre än två slumpmässigt framslagna alver från sunariskogen
jag är kobold
en äcklig liten powergamer...

/images/icons/cool.gif

Observera: Jag har absolut inte något emot powergamer-släktet. Den här lilla visan ska istället ses som en satir riktad mot dem som har det (någonting emot kobolder) i allt för stor utsträckning.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Johan K

Gammal & dryg
KOBOLT !!

Jag tycker att det där luktar koboltvarning !!!!
Men det är bara min lilla åsikt.....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

WHaLe

Hero
Powergaming tror jag till stor del beror på spelledaren.
Varför?
Exempel:
Låt oss säga att en spelledare har för vana att köra friform i alla situationer förutom strid.
Detta leder till att det inte spelar någon roll om en rollperson har 5 eller 25 i låt oss säga Etikett, eftersom det bara är spelarens prestationer som spelar in.
Fortsätter detta äventyr efter äventyr så förstår spelarna att det enda sättet som de kan få användning för sina enheter är genom att sätta dem på stridsfärdigheter..

Alternativt kan det vara så att spelaren till att börja med satte allt på stridsfärdigheter. När han spelade äventyr efter äventyr och aldrig slog mot några andra värden än sina stridsfärdigheter förstod denne att det endast var där man behövde spendera enheter.

WHaLe

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Powergamers...dö. [OT]

Vilket sammanträffande, det känns nästan som om vi skulle ha varit i samma spelgrupp - att döma av våra erfarenheter med kobolder. Hurm... vänta nu... är det inte Peter? Sjoo... precis som jag trodde /images/icons/wink.gif.

Mycket hänger på spelledaren, som vi kom fram till efter några timmars diskuterande. Jag tycker att de sköter sina ny RPn rätt så bra faktiskt! Ja... till och med inkvisatören är bra spelad *överraskad*!

Förresten, det blir RPG på Lördag, imorgon alltså, om du inte har nå't bättre för dig...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Azagthoth

Myrmidon
Re: Powergamers...dö. [OT]

Dylika diskussioner bör inte föras på forumen, då det "slöar ner" för andra användare som inte har och/eller inte bryr sig ett dyft om vad ni talar om internt.

Ska ni använda forumen för att kommunicera med varandra så föreslår jag privata meddelanden.

/Azagthoth

smaffy

Hero
Re: KOBOLD !! heter det väll?

kobold heter det... väll?
jag har för mig att nån sa att ordet kom från nått levelbaserat spel och att kobold var ett djur som spelledaren petade in precis innan rpna ökade level för att de skulle få en utmaning eller nått... i den verkliga världen är en kobold ett litet (pung?)djur som bär omkring på saker den hittar (!).

Smaffy är jag. blä.

Johan K

Gammal & dryg
Re: KOBOLD !! heter det väll?

Det kanske det gör...... Vad vet jag.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Yeye whatever [NT]

No Text

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point