Nekromanti Powergaming utan att fuska..

-BoNe-

Warrior
Ja satt uppe igår och gjorde en karaktär. Ilva Landmörke heter hon. Det är min första karaktär Adorn Landmörkes dotter som rymde till asharien vid 12 års ålder med sin mor. När ja slog tärningarna fick ja dessa attribut: 12, 14, 17, 17, 10, 12, 14, 14, 17. Efter sänkningen eftersom hon är bara 15 år när hon ska böra spelas så har hon sty 10, tål 12, rör 17 (hon fick fysisk egenskap ), per 15, psy 8, vil 10, bild 12, syn 12, hör 15. Hon fick också ambidexteriös på fysiska tabellen och tålig. Allt är framslaget med tärningar och hon är en tjuv.

Har ni någonsin fått en bra karaktär med att bara andvända tärningarna?
Ja tog de vanliga 3t6 o sätta ut på vad man vill ha sättet..

Magnus L

Hero
Jepp..

en av mina spelare (Anders, för övrigt) har en RP som blev alldeles total-bra enbart genom att använda reglerna, (vi använder den s.k. "anpassade framslagningsmetoden", d.v.s. att man slår 9 slag och skriver upp, sedan placerar man ut.

Han är verkligen skitbra för att vara färsk RP.

Bail

Veteran
Tro mig jag har fått sådan RÖTA med mina slag.
många av karaktärerna jag har har atribut över 13,
och jag körde med 3t6 metoden. :gremwink: fast bara en av dom
har fått ambi. min bror fick två stycken som vart det på rad! :gremshocked:

och jag har bara spelat i ett halvår. :gremcool:

Silvervarg

Warrior
O ja
Jag har en gubbe som är framslagen och hans medel på attributen är 15. Han är ambi också.
Han är dock inte helt mänsklig (Halvblod) men jag har sänkt hans attribut för det är inget skojigt att ha en über-rp....
Det tycker iaf inte jag, fast jag och hugo (Renisis) hade en über-period... spec hugo, han gav mig (och Ziax) en dryck som varade en halvtimme per dos och gjorde en så stark att man kunde slänga med grottroll.... dan har faktiskt räddat livet på oss några gånger... minns en jättebläckfisk

Vi tycker om lite halvbra karaktärer, och allt som oftast slår vi ob2t6+6 på våra attribut.
Annars så har vi en metod där man får slå upp 3 styckenkolumner av 9 resultat, välja kolumn och sätta ut värdena vart man vill.
Med den senare varianten fick jag en gång för inte så länge sedan till en karaktär med ett genomsnitt på ungefär 16 om jag inte minns fel.

Alharra

Warrior
Annars så har vi en metod där man får slå upp 3 styckenkolumner av 9 resultat, välja kolumn och sätta ut värdena vart man vill.

Menar du att tre resultat i samma kolumn går till tre attribut i följd? (Tex. STY, TÅL, RÖR?)

/Alharra - nyfiken

Pendragon

Swashbuckler
Lucky bastard

Min första Eonkaraktär (som jag fortfarande använder) har 18 i tur.

Praktiskt vig tärningsspel och vägval...

"Jag väljer en gång på måfå..." är ett fullt fungerande sätt att hitta rätt. :gremlaugh:

Dessutom kan man tjäna en hacka på tärningsspel.

/Joel - har flyt med tärningar

Mouja

Hero
Om jag har fått en extremt bra rollperson efter bara tur och skicklighet med tärningarna, ja. Men det varar inte länge, jag brukar alltid göra dem sämre i så fall - det är väl inge kul att kunna tillföra gruppen någonting.

Mina lite äldre karaktärer har alla högt värde i tur (efter Eon1's regelsystem) och brukade börja med ett högt värde i rykte. De hade ofta högt i det mesta.
Men inte nu längre då vi kör med Eon2 systemet rakt igenom... med några av mina egna regler då.

Slarn

Excentriker
En karaktär i vår spelgrupp som jag brukar framhålla som über är Eredon. En av mina polares gubbar, vars spelare finns här på forumet som EREDON men inte har synts till på länge. Det kan man kanske dock nästan anse som bra, eftersom en hel del trådar brukar bli låsta så fort han går in (av nån anledning :gremsmile:)

Fotnot: Rp:n har nu, efter en hel del till äventyr, nått FV 35 i Svärd. Efter att ha läst Vapenmästaren och kollat in vad "alla andra" har för FV anser ett par av oss att Eredon borde trilla av pinn snarast...