Re: Förklaring av Stridsvana till Helig Kraft.
Stridsvana är inte någotbra förslag. Om jag skulle skapa mig en präst, skulle denna av egen kraft aldrig få någon stridsvana. (om han inte blir indragen i stridigheter och överlever). En präst är mer eller mindre troende. På slutet av 1800-talet var det en stor mängd bibeltrogna präster. detta för att från mitten av 1800-talet började en stor våg av nyandighet och nya kyrkor bildades. Exempel är Evangeliska Fosterlands stiftelsen och senare Missions-kyrkan här i Sverige.
Om min präst skulle bli anfallen och försvara sig skulle han bryta mot sin tro.
Min alternativ präst två, Skulle vara tvärs om. Fantastisk övertalning. "Växla" sin tro efter situationen. Likt familjen (sekten), tro att väpnat våld är rätt och ett bra verktyg till att rensa bort icke troende.
Själv har jag en stor fundering över Religion kontra tro. Om jag tillhör en religion, tex kristendomen, betyder det inte att jag tror exakt på samma sätt som någon annan i min religion. Detta betyder alltså att om jag är präst nummer 2, har jag troligtvis större helig kraft än präst 1.
Detta beror tex på att präst 2 troligtvis predikar just vad du vill tro eller vad du fasar för. medans präst 1 som är kunnig i bibeln predikar vad som står i bibeln (med sin tolkning).