Nekromanti Präst konverteras till...hmm...Präst?

Riddaren

Swashbuckler
Har en fundering av hur konverteringen fungerar för en präst.

I "gamla" Western kunde man som i det "nya" göra en liten fin präst. Men hur fungerar konverteringen? I "nya" Western får ju präster och liknande troende Helig Kraft...detta fanns ju inte i "gamla" Western...

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Red Dust

Veteran
Jaa du. Den frågan visste var den tog. Kanske man skulle kunna göra så här, jag har tre väldigt spontana metoder.

Metod 1: Man tänker igenom i stort vad prästen i fråga har uträttat enligt förslagen för poäng för Helig Kraft, och således kan man "höfta" till med en summa.

Metod 2: Man kunde kanske tänka sig att man tar värdet man har i Stridsvana och delar detta med 4, kvarskapen blir Helig Kraft.

Metod 3: Eller så startar man helt enkelt med 1 och får arbeta sig upp därifrån.

Detta var bara något som jag drog till med i största hast, men det kanske kan vara värt någonting.

M.v.h.

Red Dust.

Red Dust

Veteran
Förklaring av Stridsvana till Helig Kraft.

Jag erkänner också att det kan kännas skumt med detta förslag. Men jag hade tänkt det så här ungefär. Om man inte har en blek aning så kan man också (kanske) tänka på Stridsvana som ett allmänt mått på hur erfaren karaktären är. Det finns kanske en viss logik i detta, ju högre stridsvana, desto erfarnare i största allmänhet är karaktären, och således borde denne ha en högre Helig Kraft än 1.

Så var i alla fall mitt resonemang kring detta,

Red Dust.

Eldorin

Veteran
Re: Förklaring av Stridsvana till Helig Kraft.

Stridsvana är inte någotbra förslag. Om jag skulle skapa mig en präst, skulle denna av egen kraft aldrig få någon stridsvana. (om han inte blir indragen i stridigheter och överlever). En präst är mer eller mindre troende. På slutet av 1800-talet var det en stor mängd bibeltrogna präster. detta för att från mitten av 1800-talet började en stor våg av nyandighet och nya kyrkor bildades. Exempel är Evangeliska Fosterlands stiftelsen och senare Missions-kyrkan här i Sverige.

Om min präst skulle bli anfallen och försvara sig skulle han bryta mot sin tro.

Min alternativ präst två, Skulle vara tvärs om. Fantastisk övertalning. "Växla" sin tro efter situationen. Likt familjen (sekten), tro att väpnat våld är rätt och ett bra verktyg till att rensa bort icke troende.

Själv har jag en stor fundering över Religion kontra tro. Om jag tillhör en religion, tex kristendomen, betyder det inte att jag tror exakt på samma sätt som någon annan i min religion. Detta betyder alltså att om jag är präst nummer 2, har jag troligtvis större helig kraft än präst 1.

Detta beror tex på att präst 2 troligtvis predikar just vad du vill tro eller vad du fasar för. medans präst 1 som är kunnig i bibeln predikar vad som står i bibeln (med sin tolkning).

Rosen

Myrmidon

<I>från mitten av 1800-talet började en stor våg av nyandighet och nya kyrkor bildades. Exempel är Evangeliska Fosterlands stiftelsen</I>

Som för övrigt grundades av Carl-Olof Rosenius. (-:

--
Åke

Eldorin

Veteran

Som till min stora glädje såg till att tre trevliga "ungdomar" begav sig iväg och missionerade i det underbara landet Eritrea. =) (Som jag inte grundat) =)