Nekromanti Präster i Dunder och Drakar

Radagast

Swordsman
Eftersom inga av religionerna ingår i OGL/OGC, så finns det ju en lucka i översättningen av Dungeons & Dragons. Kommer du (Oldtimer) att införa påhittade egna gudar? eller blir det som det är idag?

// Radagast

Oldtimer

Slava Ukraini!
Det är riktigt att ingen av GreyHawk-gudarna är OGC och lär inte bli det heller.

Gudar hör ju intimt ihop med en spelvärld och problemet är ju att det inte finns någon OGC-värld att översätta... ännu.

Men man kan naturligtvis ha en lös panteon som exempel på gudar och det finns en del OGC-gudar att tillgå.

Så jag kommer nog att sätta ihop en rimlig panteon utifrån OGC-gudar och lite egna idéer. Dessutom finns ju "Norse Gods" och "Greek Gods" att översätta, så jag kommer nog att kunna erbjuda lite gudar att ha med i Dunder & Drakar.

Om jag bara kommer igenom de 606 formlerna som Bok 2 består av... *pust*

Så, i mån av fritid, kommer det nog att dyka upp lite gudar under året.

/Mikael

Radagast

Swordsman
"Om jag bara kommer igenom de 606 formlerna som Bok 2 består av... *pust*"

Vilket jag antar gör att det dröjer ännu längre innan några översatta monster dyker upp? Även om nu det främst är siffror, vilka knappast behöver översättas i någon längre utsträckning.

Därför funderade jag på att kanske hjälpa till med dessa (endel åtminstone). Annars hinner väl Wizards göra en version 3.75 eller 4.0 av reglerna :gremwink:

// Radagast