Re: DoD6 på biblioteken?
Att ha rollspel på biblioteket skulle vara en bra ide, men då måste folk få reda på att biblioteket har dem. Nää, isåfall röstar jag nog mer på TV-reklam kompletterat med ovanstående. Eller Bio-reklam, det vore guld att göra reklam till Drakar i samband till sagan om ringen filmen som släpps i höst.
Jo visst, och en stora DoD-logga på varenda reklampelare och busshållsplats i hela landet... Såklart man att man skulle nå ut då, men jag tror inte att det är realistiskt.
Men visst, för att nå ut till nytt folk räcker det inte med att ha rollspelet på samma plats som alla andra rollspel, de som kommer dit och handlar vet oftast vad rollspel handlar om så att säga, bibliotek, leksakshandel, Åhléns, bokhandeln, konsum tja listan kan göras lång... om rollspelet finns på platser typ dessa, så tror jag att man når ut till nytt folk (folk =12-14 pöjkar), på ett relativt billigt sätt (jämfört med tv-reklam).
Hur sen vägen från tryckeriet till ex. åhléns ser ut har jag ingen aning om... om det nu finns en väg...
Jag är inte så gammal, men bedrevs det någon "reklam" när ex. DoDv1 eller EDD kom ut?
jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134