Ska troligt spela Vinterskogen igen snart, dock med en lite mer seriös spelgrupp än vad jag spelar med normalt.
Den jag spelat Vinterskogen med tidigare, vill inte haka upp sig på saker som mat, kläder, alltför mycket färdas o.s.v.
De ska ha action för att inte bli alltför uttråkade.
Vilket gjorde jag aldrig behövde bry mig om vad jag nu undrar över..
När rollpersonerna börjar äventyret, är det sommar. Vilket troligt medför att de inte är utrustade med vinterkläder..
Att äventyra, eller endast befinna sig, i Vinterskogen utan vinterkläder skulle jag inte bara kalla dumdristigt, utan även livsfarligt, då de bara förmodligen har lätta sommarkläder.
Så.. hur har alla löst det?
*Har de farit till närmsta stad/by och inhandlat varma kläder?
(dvs, lämnat Vinterkogen.)
*Känner rollpersonerna en eremit bland bergen, där det ständigt är snö, vilken behövde nya varma kläder, så de är på väg till honom med ett enormt förråd, som råkar räcka åt alla? (problem med storlekar, troligtvis..)
*Var rollpersonerna vakter till en karavan, för vilken den stackars handelsmannen missat marknaden/inte lyckats sälja sina fina pälsar och nu måste sälja de snabbast möjligt innan de förgås?
Sista är den som låter bäst i mina öron, men ändock..
Ingen av dem känns särskilt smidig. /images/icons/frown.gif
Vad körde ni övriga med?
brydde ni ens er om såna "problem"?
Den jag spelat Vinterskogen med tidigare, vill inte haka upp sig på saker som mat, kläder, alltför mycket färdas o.s.v.
De ska ha action för att inte bli alltför uttråkade.
Vilket gjorde jag aldrig behövde bry mig om vad jag nu undrar över..
När rollpersonerna börjar äventyret, är det sommar. Vilket troligt medför att de inte är utrustade med vinterkläder..
Att äventyra, eller endast befinna sig, i Vinterskogen utan vinterkläder skulle jag inte bara kalla dumdristigt, utan även livsfarligt, då de bara förmodligen har lätta sommarkläder.
Så.. hur har alla löst det?
*Har de farit till närmsta stad/by och inhandlat varma kläder?
(dvs, lämnat Vinterkogen.)
*Känner rollpersonerna en eremit bland bergen, där det ständigt är snö, vilken behövde nya varma kläder, så de är på väg till honom med ett enormt förråd, som råkar räcka åt alla? (problem med storlekar, troligtvis..)
*Var rollpersonerna vakter till en karavan, för vilken den stackars handelsmannen missat marknaden/inte lyckats sälja sina fina pälsar och nu måste sälja de snabbast möjligt innan de förgås?
Sista är den som låter bäst i mina öron, men ändock..
Ingen av dem känns särskilt smidig. /images/icons/frown.gif
Vad körde ni övriga med?
brydde ni ens er om såna "problem"?