För egen del plockar jag fram skämskudden även om personen talar utan brytning. Jag klarar helt enkelt inte av det där överdramatiserade sättet.JJoghans;n346982 said:...så fort jag hör en människa som på ett överdramatiserat sätt med förställd röst talar engelska med en katastrofal svensk brytning är det ridå. Nej tack. Skämskudde.
My brother from another mother!luddwig;n346983 said:För egen del plockar jag fram skämskudden även om personen talar utan brytning. Jag klarar helt enkelt inte av det där överdramatiserade sättet.
Jag förstår att du är ironisk.afUttermark;n346994 said:Det är ju allmänt känt att dem som spelar rollspel utgör gräddan av den intellektuella eliten i Sverige. Så svaret på din fråga är naturligtvis ett rungande JA!
UD borde ha förstått det och främst anställa rollspelare då vi är så kunniga om politik, språk och allt.
Rollspelare äger.
Det ginge nog att skriva en bra avhandling på det där. Svaret är tvivelsutan "JA", även om jag tycker att uppdelningen mellan "intellektuella" och "icke-intellektuella" känns en aning problematisk. Jag tror det handlar om många olika faktorer som samverkar.anth;n346996 said:Så jag frågar igen och undarber mig ironiska svar:
Är rollspel en hobby som lockar till sig intellektuella, medan icke-intellektuella ägnar sig åt datorspel, ishockey och fotboll?
Jag håller med om "intellektuell" inte är världens bästa ordval, men de flesta förstår vad jag menar. Och det är svaret på trådstartarens fråga om rollspelare talar bättre engelska än andra.JJoghans;n347008 said:Det ginge nog att skriva en bra avhandling på det där. Svaret är tvivelsutan "JA", även om jag tycker att uppdelningen mellan "intellektuella" och "icke-intellektuella" känns en aning problematisk.
Min förra grupp är två anläggare, en snickare och en bagare. Min nuvarande är två sjuksyrror och två snickare.anth;n347009 said:Jag håller med om "intellektuell" inte är världens bästa ordval, men de flesta förstår vad jag menar. Och det är svaret på trådstartarens fråga om rollspelare talar bättre engelska än andra.
Byt grupp! De är uppenbarligen inga riktiga rollspelare.RasmusL;n347031 said:Min förra grupp är två anläggare, en snickare och en bagare. Min nuvarande är två sjuksyrror och två snickare.