Jag har köpt äventyret The U-Boat Mystery till The Troubleshooters , och jobbar just nu på att preppa det för att spelas.
Målet för äventyret är att spåra upp skurkar som kidnappat en journalist, och planerar att leta efter en försvunnen tysk ubåt, som de skall bärga hemlig teknologi från.
Som del av äventyret får man ett par snygga handouts, däribland ritningar, en av ubåten och en av skurkarnas båt.
Men mitt problem är att jag inte kan förstå varför spelarna skulle komma på att leta efter dessa ritningar. Visst att journalisten kidnappas och de vill hjälpa denne, men varför söka upp ritningar för en godtycklig gäng båtar? Hur är det användbart? Här är äventyret lite oklart, det förutsätter att spelarna kommer på detta själva.
Eftersom jag gärna vill använda dessa snygga handouts jag betalat för, försöker jag alltså komma på en någorlunda naturlig anledning som gör att spelarna intresserade av att leta upp ritningarna. Någon som har idéer?
Målet för äventyret är att spåra upp skurkar som kidnappat en journalist, och planerar att leta efter en försvunnen tysk ubåt, som de skall bärga hemlig teknologi från.
Som del av äventyret får man ett par snygga handouts, däribland ritningar, en av ubåten och en av skurkarnas båt.
Men mitt problem är att jag inte kan förstå varför spelarna skulle komma på att leta efter dessa ritningar. Visst att journalisten kidnappas och de vill hjälpa denne, men varför söka upp ritningar för en godtycklig gäng båtar? Hur är det användbart? Här är äventyret lite oklart, det förutsätter att spelarna kommer på detta själva.
Eftersom jag gärna vill använda dessa snygga handouts jag betalat för, försöker jag alltså komma på en någorlunda naturlig anledning som gör att spelarna intresserade av att leta upp ritningarna. Någon som har idéer?