Presentera 3d modell

Nidvisa

Veteran
Joined
6 Dec 2019
Messages
47
Hej!

Jag jobbar med 3d cad och när jag har haft lite att göra så har jag skojat runt i programmet vilket har blivit två bunkrar och en till påväg. Men nu funderar jag på hur man bäst presentera en vy med 3d modell eller om man bara ska visa det som 2d ändå? Har någon några bra exempel?

Tack så länge
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,531
Var ska du presentera den? Om du kan spara din 3d modell som en .glb så kan du slänga in den lite överallt, som exempelvis powerpoint. Formatet heter egentligen glTF och är "3d-filernas jpg".
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,375
Location
Göteborg
3D pdf? antar att du menar att bara skriva ut det som pdf. Det är tanken men funderar på vinkel, om jag ska ta bort någon vägg och liknande sådant efterarbete(?)
Nej, jag menar att spara som 3D-PDF. Så att man kan öppna den i Acrobat och rotera på den. De flesta större CAD-program brukar kunna exportera i det formatet. Dock kan det variera en del hur bra det blir.
 

Nidvisa

Veteran
Joined
6 Dec 2019
Messages
47
Nej, jag menar att spara som 3D-PDF. Så att man kan öppna den i Acrobat och rotera på den. De flesta större CAD-program brukar kunna exportera i det formatet. Dock kan det variera en del hur bra det blir.
Det låter häftigt. Det ska jag absolut kolla upp
 
Top