Nekromanti Prestige Classes i praktiken

Dilandau

Myrmidon
Tjabba pojkar och flickor! Hur har ni det i hettan?

Tänkte bara höra om någon hunnit skaffa sig någon erfarenhet med Prestigeklasser ännu. I min grupp har ingen valt en prestigeklass ännu så det vore roligt att höra era erfarenheter.

Vilka klasser har ni använt? Hur har de funkat att spela? Var det värt det? Etc.

danke

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dilandau on 2001-07-06 09:47.</EM></FONT></P>

König

Hero
Prestigens praktik!

Ja, flera spelare aspirerar på att ta sig prestige klasser. Dock verkar de endast då ta en level, eller två. Ofta tycker de att det är bättre att multiclassa med de klasser som finns. Då ofta kombinera en fighter class, med en spellslinger. Spelare är så beräkneliga och morbida av sig!
Dock verkar det som om Guild Thiefen från FR, fungerar bra om man är Rogue innan, eftersom man får mer sneak-attack bonus. Vilket tjuvaktiga spelare älskar. Annars verkar spelarna mest tycka det är skojigt med prestige classes, men de tenderar att inte ta dem. Kanske då de når mycket högre levels, som 15+, framtiden får utvisa....om de överlever så länge...he...he...he...

"When the DM laughs it is already to late"

josun000

Veteran
Re: Prestigens praktik!

I min grupp har ingen heller valt någon Prestige class...
...men det skulle vara kul att testa.

MVH Johan

The DM

Dahl

Veteran
Vi har inte heller använt dem..
Jag tror int det kommer att bli så heller, jag menar man blir fet nog ändå! =)

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

Tamshan

Warrior

Har inte spelarna fattat att Prestige Classes generellt är mäktigare än vanliga yrken och ger tuffare förmågor?

König

Hero

Jora, men det gäller att ha balans mellan sina levels. Ingen spelare vill ha avdrag i XP...det är nog det som de fruktar mest av allt!

"When the DM laughs it is already to late"

zion

Veteran

Du får inte XP-avdrag av prestige classes. De räknas inte in i den beräkningen.

-J (fd babylon)