Nekromanti Preview careers system WFRP4

Leon

Leo carcion
Fast det verkar ju som att man har ganska mycket frihet - man kan stanna inom samma yrke (och levla upp), byta yrke inom samma klass och byta klass. Frågan är hur svårt det är att byta mellan klasserna (det var ju inte heller helt enkelt att lämna sin karriärstig i gamla WFRP).

Mogger

Hipsteranka
zonk;n288210 said:
http://www.enworld.org/forum/content.php?5386-Preview-WFRP4-s-Career-List!-Plus-The-Apothecary!

Inte säker på att jag gillar det, saknar det lätt kaotiska nätverket av yrken i WFRP2. Att "levla upp" inom samma yrke låter inte alls lika kul.
Jag gissar att det bara innebär att om man vill så kan man hänga kvar vid en career istället för att byta. Möjligheten till det fanns ju även i v2 men genom massa extraregler och sånt. Det här ser mycket bättre ut.

Bifur

Veteran
Tycker också det ser ok ut. 2an led ändå lite av att man efter ett tag var tvungen att byta yrke till något som man kanske var mindre intresserad av, antingen för att man inte ville byta alls eller för att man var tvungen att ta en "mellankarriär".

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Äntligen får vi information! Jag gillar det jag läst hittills. Lite oroad över att de är sena.

/M

zonk

muterad
Levla upp inom yrket när man kan byta hejvilt till nåt annat galet, på väg mot ett avlägset mål som en förtidig död antagligen kommer sätta stopp för? För bövelen! Nej, det var bättre förr.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Eftersom man för i tiden ändå skulle följa careerexits till närliggande yrken känns det här alldeles utmärkt.

Vart och ett av dessa nya yrken är ju ändå i princip uppdelade i just fyra likartade, på varandra följande yrken. Så det känns som den faktiska förändringen är minimal. Bara ett lite mer strömlinjeformat sätt att kategorisera allt på.

zonk

muterad