Prins Fiske leder sitt följe in i staden.
- Okej följet, lyssna noga nu! Min (och i förlängningen er) dekadenta livsstil står och faller med ett giftemål med kungligt blod. Här i staden finns tre prinsessor och på balen ikväll ämnar jag imponera omkull dem. För att lyckas med det behöver jag er hjälp. Ni har tre timmar innan vi ses för lunch och sedan fyra timmar till innan balen börjar att promenera runt slottsområdet och samla så mycket information ni kan om prinsessorna. Min gamle marskalk ligger kvar hemma i sjuksäng och jag behöver en ny favoritanställd så gör er bästa nu!
Rundorna:
Förmågor:
3st Ange två platser och få veta vilken som ger din karaktär mest kunskap
1st Ange en i följet och få veta hur många sidouppdrag denne klarat (körs innan resulation av rundans sidouppdrag)
1st Ange en i följet och förhindra denne från att få kunskap från sitt yrke ELLER färdighet (det som skulle ge flest poäng är det som förhindras)
Hur man vinner:
För att lyckas med uppdraget behöver följet tillsammans få minst 10 kunskapspoäng om varje enskild prinsessa. Kunskapspoäng får man automatiskt genom att besöka de olika platserna, men de varierar med yrke/färdighet hos spelarna.
Om uppdraget lyckas blir favoriten den (eller de) som lyckats med flest hemliga uppdrag.
Om uppdraget misslyckas blir istället favoriten den (eller de) som lyckats med minst antal uppdrag.
Man vinner alltså spelet genom att bli favoriten!
Regler:
All kommunikation sker i speltråden. Ingen privat kommunikation (förutom med spelledaren) är tillåten. Det är alltså helt okej för spelare A att skriva till spelare B "jag röstar som du vill den här rundan om du gör detsamma för mig i nästa" i tråden, men inte okej att göra det i ett PM. Det är också helt okej att avslöja alla sina hemliga uppdrag i tråden om man tror att det ska ge någon fördel. Det är fullt tillåtet att ljuga också.
Enart de fem i följet får posta i tråden eller reagera på inlägg.
Platser:
PM med uppdrag ska vara utskickade till alla.
Runda 1 slutar kl 21:00 på måndag.
Kunskapsräknaren:
Namn | Yrke | Färdighet |
Korpa | Väpnare | Strid |
fjodorsenuba | Munk | Diplomati |
Sidd | Smed | Kroppskontroll |
Impetigo | Kock | Inspirera |
Empericus | Fältskär | Brygd |
Rundorna:
- Spelet består av sju rundor som pågår i 24 timmar (förutom första som är lite längre) vardera. De tre första räknas som förmiddag och de fyra senare som eftermiddag. Om du inte har ett hemligt uppdrag som återspeglar detta behöver du inte bry dig om den detaljen alls.
- Varje runda ska ni rösta om vilken plats ni vill besöka, genom att skriva "Röst: Bageri". Blir det oavgjort kommer det lottas. Ingen plats får besökas mer än en gång.
- Varje runda får ni om ni vill använda er av de förmågor som alla har. Alla har samma fem, och de ska alltså räcka genom hela spelet.
- En runda slutar med 1) Plats röstas fram. 2) Förmågor aktiveras. 3) Kunskapspoängen om prinsessorna räknas upp.
Förmågor:
3st Ange två platser och få veta vilken som ger din karaktär mest kunskap
1st Ange en i följet och få veta hur många sidouppdrag denne klarat (körs innan resulation av rundans sidouppdrag)
1st Ange en i följet och förhindra denne från att få kunskap från sitt yrke ELLER färdighet (det som skulle ge flest poäng är det som förhindras)
Hur man vinner:
För att lyckas med uppdraget behöver följet tillsammans få minst 10 kunskapspoäng om varje enskild prinsessa. Kunskapspoäng får man automatiskt genom att besöka de olika platserna, men de varierar med yrke/färdighet hos spelarna.
Om uppdraget lyckas blir favoriten den (eller de) som lyckats med flest hemliga uppdrag.
Om uppdraget misslyckas blir istället favoriten den (eller de) som lyckats med minst antal uppdrag.
Man vinner alltså spelet genom att bli favoriten!
Regler:
All kommunikation sker i speltråden. Ingen privat kommunikation (förutom med spelledaren) är tillåten. Det är alltså helt okej för spelare A att skriva till spelare B "jag röstar som du vill den här rundan om du gör detsamma för mig i nästa" i tråden, men inte okej att göra det i ett PM. Det är också helt okej att avslöja alla sina hemliga uppdrag i tråden om man tror att det ska ge någon fördel. Det är fullt tillåtet att ljuga också.
Enart de fem i följet får posta i tråden eller reagera på inlägg.
Platser:
Utomhus | Inomhus |
Bageri | Fängelsehåla |
Bryggeri | Kapell |
Duvslag | Kök |
Park | Lavatorium |
Smedja | Stora salen |
Stall | Visthusbod |
PM med uppdrag ska vara utskickade till alla.
Runda 1 slutar kl 21:00 på måndag.
Kunskapsräknaren:
|
|
| |||
Kunskap: 0 | Kunskap: 0 | Kunskap: 0 |
Last edited: