Nekromanti Prinsessan i Turina

Kanturi

Swordsman
jag undrar bara om misslor egentligen kan ha börd, liksom jag lärde min mamma hur man gör en rollperson på eon och hon ville vara en missla. hon hade också turen att bli en prinsessa som bodde i ett palats mitt i staden turina. är detta möjligt? först: kan misslor bli/vara prinsessor?
andra: kan man liksom bara *plupp* ha ett stort och fint palats mitt i en stad. (enligt regelboken kan man tydligen ha det)

Kanturi

Swordsman
Re: misslor

whoops, blev visst två... *hehe*, kan typ mister GrottrolletGnaug ta bort en av dem?

Hjalle

Swashbuckler
Re: misslor

Kan och kan. Nej, det kan de inte. Misslor ses inte som myndiga i Consaber, och innehar inga adelstitlar. Se det som att hon... Är drottningens kammarjungfru. Typ.

-Hjalle, tråkig.

Hjalle

Swashbuckler
Förresten...

Kan du inte ta att byta namn på tråden? 'misslor' känns lite... Uttjatat. Förslag - "Prinsessan Daggmask/Vildvippa/Soppslev/Hallonbåt/Whatever". Så får folk upp ögonen lite mer, för 'misslor' har vi sett många.(känns det som)

-Hjalle, Prins Rabarber av Grönsakslandet

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Inte i Consaber

I Consaber så är misslor i juridisk mening likställda med barn och har inga egentliga rättigheter i samhället (utöver gullighetsfaktorn :gremwink: ). Detta fanns det belägg för på Krilles hemsida förut, men jag kan inte hitta hans text om Jus Magna (sånt som inte kom med i Consaberboken). Men min gissning är som sagt att de sabriska kungarna inte har svurit in några misslor till adeln. Och om det mot all förmodan finns misslor där så är dom fortfarande för evigt att betrakta som barn i juridisk mening.

Eller så struntar du i allt det och hittar på något eget :gremsmile: Men det lät som att du frågade efter canon.

/Naug, pekar på canon

Pendragon

Swashbuckler
Måhända att misslorna betraktar henne som prinsessa. Alla andra däremot lär betrakta henne som missla. :gremwink:

/Joel

MongoMan

Swordsman
Re: misslor (OT)

whoops, blev visst två... *hehe*, kan typ mister GrottrolletGnaug ta bort en av dem?
Gör det själv, gå in på "ändra" och använd "radera" funktionen.

/Mori - Spelar Unreal II: The Awakening.