Nekromanti Priserrata!

Storuggla

Champion
Okej, igpr spelade vi Neotech 2. Och en sak stack oss i ögonen. Nämligen priset på en hatt. €40. Vilket sätter den på ett löjligt underpris. Jämför med dagens priser på hattar där en vanlig fedora eller slokhatt går på 600 riksdaler, och det är inte ens en märkeshatt! I proportion mot andra varor är hattarna väldigt undervärderade. Vi uppmanar därför Neogames att omedelbart ge ut en reviderad utgpva innan årsskiftet, tills dess kan duger en hatt-errata.

Storuggla, är upprörd men inte seriös

ripperdoc

Myrmidon
Hattpriset kommer faktiskt vara korrigerat i nästa Hardware, såvitt jag vet.

/RD - lovar inget

Surukai

Warrior
Riktmikrofonen

tja, ungefär samma chock.. om inte större drabbade vår spelgrupp när man kan köpa 500kg avlyssningsutrustning för billiga 60€

Sen är väl frågan vem som törs använda en 500kg jätteparabol för att tjuflyssna på folk på 200 meter i gynnsamma förhållanden. Jag menar, det måste se _rätt_ odiskret ut om man står där med en liten kärrra med en enorm parabol och ett par hörlurar (Som medföljer) och lyssnar.

Riktmirofon: vikt 500kg, pris 60€

Rickard

Urverk speldesign
Avlyssning

Avlyssningsutrustning kan man köpa på Claes Ohlsson för en billig peng.. Det räcker med att veta vilka komponenter man ska köpa.. Man kan få in bilden från någon skärm, antingen teve eller dator.. Man kan lyssna av telefonsamtal på kilometeravstånd från en teleledning.. Jag vet inte.. Jätteparabol? Det räcker med en antenn..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte kommer ihåg allt exakt, då lumpentiden skedde för 4 år sedan

Surukai

Warrior
Re: Avlyssning

Ja, exakt...

Dom har skrivit fel i hela boken, men man kan ju anta att det skall vara 500g och inte 500kg, men vi tyckte det var så roligt att det blivit internskämt i vår grupp och överallt finns det jätteparaboler med nyfikna skvallerblaskereportrar som lyssnar på rollpersonerna :gremsmile:

nordan

Swordsman
Hoppglasögon

Notera att dessa väger 100kg!

Visst, man vill komma ner fort, men man behöver ju inte överdriva. :gremlaugh:

Surukai

Warrior
Re: Hoppglasögon

Oj!

Det där med höghöjdsgrejjer är visst farligt, men jag antar att 100kg hoppglasögon är till för att fungera som styrvikt så att höjdmätararmbandet på 50kg inte får dig att falla snett..