Nekromanti Priskoll - Drakar och demoner

Organ

Out of time, out of mind
Fråga; Hur mycket kostade första utgåvan av DoD i butik när den var ny 1982?

(Den moderator som tycker att inlägget borde ligga under Köp och sälj får mer än gärna flytta det.) :gremwink:

/Anders

RPG2000

Veteran
Den först siffra som kommer upp i mitt huvud är 89 spänn, men det är trots allt 30 år sen och jag har dåligt minne.
Jag minns att det fanns i en katalog från nån större leksaksbutik (möjligen Stor & liten, men det fanns andra jag inte minns namnet på). Kanske nån sitter på en annonsbilaga?
F.ö. känns Köp & Sälj som helt fel kategori, men det är inte mitt forum.

solvebring

Superhero
F.ö. känns Köp & Sälj som helt fel kategori, men det är inte mitt forum.
Jag var månne lite snabb, och grundade mest beslutet på att de flesta brukar göra sina priskollar via Köp/Sälj.

Inser dock nu vad satans opassande det här för just den här tråden som inte alls handlar om priskoll för försäljning.

Bra att användarna är vakna, bäst att flytta tillbaka den här tråden.

[facepalm]

Organ

Out of time, out of mind
solvebring said:
Inser dock nu vad satans opassande det här för just den här tråden som inte alls handlar om priskoll för försäljning.
Jodå. Jag har på omvägar fått tag på en pall med DoD1 i mintskick och tänkte kränga dem till orginalpris. Intresserad? :gremwink:

/Anders

solvebring

Superhero
Organ said:
solvebring said:
Jodå. Jag har på omvägar fått tag på en pall med DoD1 i mintskick och tänkte kränga dem till orginalpris. Intresserad? :gremwink:

/Anders
Om det ändå vore sant. En gång ringde jag bara några minuter för sent till en gubbe som krängde rollspel på blocket, där Den blå boxen gick för 200:- ... Men nej, jag är inte bitter.

Nåväl, ber om ursäkt för hattandet med din tråd, jag tänkte inte alls efter när jag flyttade den första gången utan fastnade helt på "priskoll" och "flytt" och såg förbi allt det andra.

/solvebring som skyller lite grann på bebis och vaknätter ...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag skulle gissa på 149 kr, eller strax under. Det var i alla fall vad spelet kostade två år senare.

Med reservation för senilitet.

/tobias

RPG2000

Veteran
149 känns väldigt bekant, så jag håller det för troligare än mitt förra tips.