Nekromanti Priskoll PS3

Flurtis

Hero
Vad är rimligt att få ut för en PS3 60GB hårdisk med 10tal spel (tror det är 12st orkar inte räkna nu)

Hur som helst ett nytt PS3 går på cirka 4200. Jag tänker mig en värdeminskning på 1/3. dVS 1400kr = 2880kr. Räknar på runt 300kr per spel (nypriss 700kr). 10 X 300 = 3000kr

3000+2880= 5880.

Jag tänkte begära 6000:- Vad tror ni? Är det rimligt?

//Flurtis, tänkte att han postar i "Övriga Spel" då det inte är rollspelsrelaterat.

Embergem

Veteran
Om det är den gamla 60GB med stöd för PS2-spel och fyra USB-portar fram, och den dessutom är i gott skick så kan du enkelt få över 3000 bara för själva konsolen och kontroller. Den är sällsynt numera, och många betalar gärna överpris för den.

Och 300 per spel kan man tänka sig går bra för nya spel, men dom lite äldre kan man köpa begagnat i spelbutiker för omkring 300:-, om inte mindre.

Eksem

Champion
Jag tror inte att man kan räkna på spelens värde så, det beror jättemycket på vad det är, särskilt när det är så många spel. Om det är typ sportspel kan de lika gärna inte vara värda något alls, medan en fin radda med typ Uncharted och Ninja Gaiden och annat fint nästan blir mer värda tillsammans för att det är ett så grymt paket.

Du har helt rätt om maskinen, tror jag.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Embergem said:
Om det är den gamla 60GB med stöd för PS2-spel och fyra USB-portar fram, och den dessutom är i gott skick så kan du enkelt få över 3000 bara för själva konsolen och kontroller. Den är sällsynt numera, och många betalar gärna överpris för den.
Indeed, undertecknad tänker t.ex inte köpa en PS3:a utan PS2-stöd utan väntar hellre tills jag får ihop stålars att köpa en sån där manick.

Flurtis

Hero
Ja det är ju det mesta i toppen: NInja Gaiden, MGS4, GTA, Soulcalibur etc.

Hmmm slänger ut en annons på blocket och prövar på 6000:- så få jag se. Får väll sänka i såna fall.

//Flurtis