Nekromanti Prislistor

swazze

Swordsman
Som alla vet är prislistorna i EON inte bland de mest lyckade här i världen. Bara det att man måste springa rundor med säckavis med pengar bara för att göra de minsta ärenden är ju helt orealistiskt.
Min fråga är om det är någon som har försökt sig på att skapa nya prislistor? Detta är väll något osanolikt eftersom det är ett helvetes arbete att konvertera varenda prislista i hela EON + moduler.

Mer sannolikt är det att Neogames antingen kommer att uppdatera prislistorna antingen i EON III eller att de kommer släppa en modul på typ 30 sidor med alla prislistorna uppdaterade, detta tycker jag är en mycket god idé eftersom man dessutom slipper slå i alla moduler efter varenda liten grej man behöver ett pris på. Dessutom kan man trycka in några sidor om handel, marknader eller nått i den stilen.

Sen är det någon som har gjort ett bokföringsprogram(förståss ett minimalt sådant, jag vill absolut inte ha något avancerat) så man slipper sudda varenda gång man betalar typ en eller två silver, annars blir det lätt så att man bara skiter i det.

Pendragon

Swashbuckler
Re: The Golden Lösning

Vilket fortfarande gör att man kan få en boskapshjord för en hel del vapen...

/Joel - jobbar på nya prislistor, men har även skaffat sig ett förvärvsarbete, så det går lite trögt

DAKRilla

Hero
Det är ju bara en enkel tillsvidarelösning [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Schyte

Veteran
Det brukar mest bli inprovisation i detta läge.
Tex Login för 1 silver är hur dum som helst.
Inte ett öre under 20 silver men har jag 25 blir spelarna sura och tältar utanför stan och missar nattliga aktiviteter.
(Giriga spelare)

Arvid

Warrior
Sen är det någon som har gjort ett bokföringsprogram(förståss ett minimalt sådant, jag vill absolut inte ha något avancerat) så man slipper sudda varenda gång man betalar typ en eller två silver, annars blir det lätt så att man bara skiter i det.

Vi löser det genom att anteckna utgifter på en lapp, vid sidan om rollformuläret. För övrigt är det nästan lämpligare att inte anteckna ens omsättning på rollformuläret så man slipper, som du sa, sudda hela tiden. Det kan faktist vara roligt att hålla koll på alla betalningar för en fattiga rollpersoner...