Jag såg de två första avsnitten av den här serien i måndags. Upplägget verkar rätt schysst och serien verkar ha en skaplig budget. Men det finns dock en del varningstecken. Jag har till exempel alltid problem med übersmarta planer och übersmarta (särskilt om de också är überhårda) karaktärer och den här serien verkar innehålla båda delar. Dessutom anar jag oroväckande trovärdighetsproblem. Uppenbarligen finns det en grupp konspiratörer som inte tvekar att mörda en biskop eller vice-presidentens bror och dessutom verkar veta allt. Ändå tvekar de inför valet att döda en nyfiken advokat, vilket inte verkar bero på något annat än att hon är en viktig karaktär i serien. Den skådespelare som gestaltar den vidrige seriemördaren Theodore Bagwell är verkligen lysande dock. Den där grejen med fickorna var riktigt äcklig och sådant gillar vi.
Är det någon annan som har sett serien och som har märkt samma saker som jag? Kommer dessa tendenser att förvärras längre fram i serien?
Är det någon annan som har sett serien och som har märkt samma saker som jag? Kommer dessa tendenser att förvärras längre fram i serien?