Nekromanti Prison Break

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag såg de två första avsnitten av den här serien i måndags. Upplägget verkar rätt schysst och serien verkar ha en skaplig budget. Men det finns dock en del varningstecken. Jag har till exempel alltid problem med übersmarta planer och übersmarta (särskilt om de också är überhårda) karaktärer och den här serien verkar innehålla båda delar. Dessutom anar jag oroväckande trovärdighetsproblem. Uppenbarligen finns det en grupp konspiratörer som inte tvekar att mörda en biskop eller vice-presidentens bror och dessutom verkar veta allt. Ändå tvekar de inför valet att döda en nyfiken advokat, vilket inte verkar bero på något annat än att hon är en viktig karaktär i serien. Den skådespelare som gestaltar den vidrige seriemördaren Theodore Bagwell är verkligen lysande dock. Den där grejen med fickorna var riktigt äcklig och sådant gillar vi.

Är det någon annan som har sett serien och som har märkt samma saker som jag? Kommer dessa tendenser att förvärras längre fram i serien?

Storuggla

Champion
"Uppenbarligen finns det en grupp konspiratörer som inte tvekar att mörda en biskop eller vice-presidentens bror och dessutom verkar veta allt. Ändå tvekar de inför valet att döda en nyfiken advokat, vilket inte verkar bero på något annat än att hon är en viktig karaktär i serien."

Ehhh... det verkar ju lite... ja. Har varit intresserad av serien men inte hunnit se något, men det är just sådant här som kan reta skiten ur mig. :gremfrown:

"Jag har till exempel alltid problem med übersmarta planer"

Enkel rififi-regel: Får du inte veta planen kommer kuppen lyckas. Får du se planen kommer den misslyckas.

Storuggla, sju ninjor åker till Las Vegas

G

Guest

Guest
Re: Prison Break, spoiler

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> De är definitivt inte de enda konspiratörerna, det verkar inte heller så troligt att de var de som sköt biskopen, att de skulle skutit vice presidentens bror verkar också lite misstänkt, men visst de mördar en hel del oskyldiga, de gillar bara inte att skickas ut som lönnmördare så som jag förstått det. </font></td></tr></table>

Över till superspoilern
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> även übersmarta planer kan gå i kras, jag hoppas verkligen på att någon mer säsong är inplanerad... </font></td></tr></table>

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Prison Break, spoiler

"jag hoppas verkligen på att någon mer säsong är inplanerad..."

Jag vet att inspelningen av säsong två är igång. Rykten säger att första avsnittet är klart men att de kommer spela in hela säsongen innan den visas. Datum för detta sägs vara tjugonde mars. Så vi får hoppas att det är sant och att man får veta vad som händer.

G

Guest

Guest
Amerikaner gillar att dela

upp säsonger på två säsonger, 20de mars fortsätter första säsongen precis som andra säsongen av battlestar galactica hör börjat igen.

Amerikaner amerikaner...

haltageten

Dum inuti huvudet
Ett riktigt äckel som kallas för T-bag. Han är homo-rasisten i fängelset och son till en far som våldtog sin utvecklingsstörda syster. Han brukar gå runt till alla nya pojkar som kommer till fängelset och erbjuda dem skydd. Alltså, de blir hans små loverboys och skall följa med han var han än går och göra som han säger. Till detta hör även att han vänder sina fickor ut och in och använder dem som koppel. Så han går nästan alltid runt med en liten grabb som håller i hans ut och invända ficka.

- Jocke, äcklas av T-bag.