Nekromanti Problem med att köra HoI3 i fönster

Storuggla

Champion
Jag har Hearts of Iron 3 och jag skulle gärna spela det mer. Victoria 2 går utmärkt på min dator, men HoI3 jävlas med mig, det envisas med att köra sig självt i fullskärm. Jag vill ha det i ett fönster så att jag kan kolla mejl, se #rpgonline och andra fönster vid sidan om när jag spelar.
Men fanskapet vägrar. Så här ser det ut i settings.txt:
graphics={
size={
x=800
y=600
}

refreshRate=60
fullScreen=no
shadows=no
shadowSize=1024
multisampling=2
anisotropicFiltering=0
gamma=50.000000
Om jag inte missat något så borde ju det där innebära ett litet fönster och inte fullscreen, men när jag startar det så är det likförbannat fullskärm. Varför? Vad måste jag göra?

Storuggla, någon som vet får inte stryk

tull

Hero
Herr Nils said:
Ändra fullScreen=yes till fullScreen=no i settings filen. På min maskin ligger den mellan refreshRate och shadows (se nedan)

refreshRate=60
fullScreen=no
shadows=no

Men om man vill ha stryk, går det att ordna?
lol

Storuggla

Champion
"Ändra fullScreen=yes till fullScreen=no i settings filen. På min maskin ligger den mellan refreshRate och shadows (se nedan)"

Bra tips. Men om du spanar in mitt inlägg kanske du noterar att det redan står fullScreen=no?
Därav min förvirring, nämligen.

Storuggla, karnevalsmussolini

Möller

Hubert Hortlax
Hm. Jaadu. Jag har inte haft några problem med att föra HoI3 i fönster.

Testat med andra upplösningar än 800x600? Det kan vara att den är för liten, även om det verkar konstigt.

Kan vara värt att ta bort settings.tex och be spelet generera en ny (tror det gör det, annars har du såklart en back up).

Efter det skulle jag rekommendera en ominstallering. Och därefter att du frågar om hjälp på Paradox Interacive's forum.

G

Guest

Guest
Paradox går ut med att inga av deras spel ska funka i 800x600, det kanske victoria 2 gör endå dock...

/Zorbeltuss