Nekromanti Problem med att se bilder

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag använder Mozilla som webläsare och det funkar för det mesta bra. Men av någon anledning så verkar den ha problem med att läsa bilder på vissa sidor. Och igår så märkte jag att jag inte kunde se bilden i ett av Risings inlägg.
Jag får inget felmeddelandet och inget tomt utrymme som motsvarar bildens storlek utan inlägget innehöll bara några tomma rader ovanför texten. Sedan tidigare så vet jag att till exempel Wizards hemsida inte längre funkar med min läsare. Bilder saknas och layouten blir helt förvrängd. Vad tror ni att detta beror på? Är inte Mozilla en webläsare som är så pass stor att sådana är kompabilitetsproblem inte borde uppstå? Jag har funderat på att byta, men problemet är att min internetbank inte accepterar Firefox och jag vill ogärna bedriva bankaffärer genom Explorer.

DODswe4

Hero
Jag använder Mozilla och jag ser fotot i risings inlägg. Så jag tror inte det är Mozillas fel.

EchonCique

Hero
Kolla dina inställningar

Då Mozilla och Firefox i princip är samma renderingsmotor, så skall sidorna se likadana ut båda webbläsarna. Just bilden i Risings inlägg och denna webbplats kod skall se likadan ut i alla grafiska webbläsare, så det är dina inställningar som är felaktiga.

Se till att du visar alla bilder och inte bara de som är 'originating from the same url' till exempel. Bocka i och testa dig fram, det skall gå.