Jo, i den här tråden bestämde jag mig ju för vilka komponenter min nya burk skulle ha. Så jag beställde:
En Intel i5 2500K processor
Intel DP67BG-B3
DDR3-minnen 4gb x2
Sedan tidigare hade jag en assnygg Fractal Design R3-låda och ett 550W nätaggregat (som jag tycker borde fixa det mesta, eller?)
Min tidigare dator; Intel Core 2 Duo på ett P5QL SE-moderkort.
Mitt grafikkort är ett Gainward GeForce GTX460 med 1gb DDR5-minne.
Till saken: Jag får ingen bild på min skärm!
Jag har:
- Plockat bort allt utom grafikkortet och en RAM-sticka. Fortfarande ingen bild.
- Testat båda DVI-portarna på kortet, och HDMI-porten. Ingen bild.
- Stoppat in kortet i det gamla moderkortet, som också bara har typ en ramsticka och kortet. BILD!
Så... öh...
Mitt nya moderkort... hatar mitt grafikkort?
Nån som kommer på något mer kan kan testa, med mindre än att jag köper ett nytt PCI-Expressgrafikkort bara för att se om det är moderkortets port eller just bara det här kortet som hatas?
En Intel i5 2500K processor
Intel DP67BG-B3
DDR3-minnen 4gb x2
Sedan tidigare hade jag en assnygg Fractal Design R3-låda och ett 550W nätaggregat (som jag tycker borde fixa det mesta, eller?)
Min tidigare dator; Intel Core 2 Duo på ett P5QL SE-moderkort.
Mitt grafikkort är ett Gainward GeForce GTX460 med 1gb DDR5-minne.
Till saken: Jag får ingen bild på min skärm!
Jag har:
- Plockat bort allt utom grafikkortet och en RAM-sticka. Fortfarande ingen bild.
- Testat båda DVI-portarna på kortet, och HDMI-porten. Ingen bild.
- Stoppat in kortet i det gamla moderkortet, som också bara har typ en ramsticka och kortet. BILD!
Så... öh...
Mitt nya moderkort... hatar mitt grafikkort?
Nån som kommer på något mer kan kan testa, med mindre än att jag köper ett nytt PCI-Expressgrafikkort bara för att se om det är moderkortets port eller just bara det här kortet som hatas?