anth
Vetefan
Har problem med inställningen "bli meddelad via e-post när man får ett privat meddelande" och gmail.
Någon annan som har problem med denna kombo?
Någon annan som har problem med denna kombo?
Problemet är att man inte får PM som mail om man har gmail.弾幕 said:Vad är problemet?
Annars funkar allt annat? ... Du får mail ang trådar osv?anth said:Problemet är att man inte får PM som mail om man har gmail.弾幕 said:Vad är problemet?
Eftersom gmail är ganska vanligt tänkte jag se om fler hade samma problem.
Och ja, jag är medveten om att felet antagligen är hos gmail.
Problemet upptäcktes nu på morgonen så jag har inte hunnit med att kolla inställningar i gmail - jag hade hoppats på att någon annan haft problemet och löst det så jag fick en färdig lösning istället för att jag ska rota själv.
Det nya för idag var gmail.solvebring said:Annars funkar allt annat? ... Du får mail ang trådar osv?
Du har testat att lägga till redaktion [at] rollspel [dot] nu så att vi går förbi filtren och så?
Schumt.anth said:Det nya för idag var gmail.solvebring said:Annars funkar allt annat? ... Du får mail ang trådar osv?
Du har testat att lägga till redaktion [at] rollspel [dot] nu så att vi går förbi filtren och så?
Det fixades snabbast genom att ändra tillbaks till en icke-gmailadress - men jag misstänker att gmail blockar allt från rollspel.nu.
Och lösningen är antagligen så enkel som att ändra inställningarna i gmail, men jag har inte haft tid ännu.