Nekromanti Problem med Winamp

Dimfrost

Special Circumstances
I går när jag kom hem stod datorn påslagen med ett meddelande om att den hade återställts efter ett allvarligt fel (jag hade stängt av den precis när jag stack hemifrån). Det kan ju hända ibland och jag tänkte inte mer på det. Men nu fungerar inte Winamp (som var det sista programmet jag hade igång när jag stängde av datorn) längre. När jag startar programmet får jag upp påminnelsen om att uppdatera (jag är dålig på det) och sedan låser det sig med en märklig skärm. Så här ser de relevanta delarna ut:

Jag testade systemåterställning men det hjälpte inte, vilket är rätt rimligt eftersom jag inte har direkt gjort något med datorn. Det rimliga är ju att ominstallera programmet vilket jag tänker göra. Det är bara ett problem: jag hade en bunt icke-sparade spellistor som jag ogärna skulle bli av med. För mig låter det rimligt att programmet borde spara dessa som filer någonstans, men jag kan inte hitta var, i alla fall inte i winampkatalogen. Någon som vet?

/Dimfrost

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har en lösning på problemet:

http://www.foobar2000.org/

Vad gäller spellistorna har jag dock inte en aning =)
Om du nu envisas med att köra Winamp så borde alla inställningar som är bra finnas kvar om du bara gör en ny installation ovanpå den gamla utan att avinstallera först.

Och om installationsprogrammet inte fuixar att göra en ny installation, så är installationsprogrammet kasst.

PAX

Jordisk Äventyrare
Playlister borde du väl kunna söka upp via filsökning på *.m3u

Dimfrost

Special Circumstances
Grejen är ju den att det inte är sparade playlists utan de som bara ligger i winamp, så att säga. Ändå borde winamp spara dem som tempfiler på något sätt, någon stans. Men det är inte så viktigt, jag uppdaterar säker bara och skippar dem.

/Dimfrost